na plaatsen router geen internet meer!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter tipie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo,

Ik heb vorige week geprobeerd om 2 pc`s via een router op internet te krijgen maar dit wilt niet lukken!!
Het mac-adres is gekloond en ik krijg een ip-adres toegewezen via de router maar outlook en internet doen het op allebei de pc`s niet!!
Op allebei de pc`s staat norton internet security!!
Is het misschien beter deze te verwijderen en de firewall van de router te gebruiken??

Alvast dank!!!

En als je norton internet security uitzet werkt het dan wel?

Dat heb ik dus nog niet geprobeerd!! dit was eigenlijk mijn vraag of het daar aan kan liggen!!

Wat voor een verbinding heb je (Kabel, ADSL)?
Welke provider heb je (wannadoo cable, chello, hetnet adsl, planet adsl, enz)?
Welk type/merk router gebruik je (sweex, unex, draytek, enz)?
Welk besturingsysteem heb je op de pc´s staan (win 9x, ME, XP, NT, 2000)?
Welk merk/type modem gebruik je (motorola surfboard, Alcatel speedtouch usb/thin, enz)
Kun je wel in de configuratie van het modem en/of router komen?

Groetjes Erik Rothuis

Het kan er zeker aan liggen maar om het zeker te weten kun je norton even uitschakelen op beide pc's

de verbinding gaat via de kabel
provider=zeelandnet
merk=sweex
op 1 pc staat win98se en xp pro en de andere pc draait op win 98 se
type modem is model cp1165
en ik kan wel in de configuratie van de router komen!

Als je in de configuratie van de router kijkt, onder "status", "internet connection", kun je zien of er verbinding is met internet.
Verder in hetzelfde scherm onder "DHCP Client Log", moet je de ipadressen zien van de pc die op dat moment aan staan.
Zet de firewall van de router uit, die is niet echt nodig omdat het een NAT (Network Adres Translation) router is. De firewall in de router kun je gebruiken om gebruikers van de lan te beperken.
Schakel de firewall van je pc eens uit en kijk of het dan werkt, waarschijnlijk is de firewall niet goed geconfigureerd om te kunnen communiceren met de router.
Als het allemaal werkt zonder de firewalls, de firewalls op de pc´s resetten naar default (als dat kan).

Groetjes Erik Rothuis.

allemaal alvast bedankt voor de snelle reacties ik zal dit van de week uitproberen en ik kom hier nog op terug!!

ff tussendoor :)

Hoe zet je de firewall in je router uit ??
Ik heb een soho ?router alles werkt maar ik wil die firewall uit hebben (vind het onnodig).
Emule is er ontzettend traag door heb wel de poort opengezet maar toch.
Ikmoet via internet mijn router configureren maar snap er niets van en in het boekje staat niets over firewall uitzetten.

nee hoor na alle tips geprobeerd te hebben nog steeds geen internet of outlook!!

ik heb norton uitgezet en helpt niets wel worden allebei de pc`s gezien in de configuratie!!
Ik krijg een lan macadres en een wan macadres alleen bij cable/dsl staat disconnected!!

ik snap er echt niets meer van!!

please help!!!

In welke poort heb je het com21 modem gestoken?
In de MDI-II of in de MDI-X?
Probeer eens de andere poort. Want volgens mij moet een com21 modem worden aangesloten met een cross cabel. Ik weet nu niet of die er aan zit, maar als ik je laatste reactie zo lees zit die in de verkeerde.

Groetjes Erik Rothuis.

Inmiddels naar de leverancier van de router geweest en volgens hem staat het mac adres niet goed omdat het niet het macadres van de ethernetkaart is! Ik houd jullie op de hoogte!!

Kun je ook handmatig invoeren. Als je de knop mac adres clonen drukt mag alleen de pc aangesloten zijn waar de kaart van de kabel in zit.

Groetjes Erik Rothuis

Het probleem is opgelost.

De fout zat dus is het macadres van de router!!

Allen hartelijk dank van de antwoorden!

toch nog probleempje

hallo,

Nu ik op allebei de pc`s internet doet het volgende probleem zich voor!!

Wanneer er op de messenger wordt ingelogd wordt de verbinding gelijk verbroken!!

Als de router uitgeschakeld is werkt alles wel goed!!

Ook duurt het erg lang op de 2e pc voordat internet geactiveerd word.

Kan dit soms liggen aan de firewall van de router zelf of dat de pc teveel beveiligd is want er staat op allebei de pc`s ook nog nis 2003.

Alvast dank!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan