na plaatsen video kaart doet de pc niks meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter DTW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DTW

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Hallo mensen,
ik ben geen superheld met computers maar een videokaart verwisselen heb ik wel vaker gedaan zonder problemen gehad te hebben maar nu kom ik er niet meer uit!
Ik heb al lopen zoeken op het net maar kon er niks over vinden (misschien dat mijn technisch Engels er ook niet al te best voor staat!):confused:
Ik wou mijn videokaart vervangen aangezien die niet meer goed functioneerde, maar na het plaatsen van de andere videokaart doet de computer het helemaal niet meer, hij slaat niet eens aan. Zodra ik de nieuw kaart eruit haal slaat de computer wel weer aan.
Mijn moederbord is een ASUS P5SD2-FM/S en de videokaart die ik wil installeren is een GEFORCE G100 512MB.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Meer info over de computer zelf kan ik pas geven als ik vanavond thuis ben.
Mvg Dennis

Als de pc het helemaal niet meer doet als de videokaart erin zit, dan is de kaart waarschijnlijk stuk.
En je zegt ook dat de pc wel normaal werkt als de videokaart er niet inzit. Dus volgens mij is er iets mis met de videokaart.

Het kan ook zijn, dat je video kaart te veel stroom vraagt. Dan werkt je computer ook niet.

Ranez - hij is werkend uit een andere computer gekomen dus neem aan dat die niet opeens stuk is.

gijsbertvs - ik zal vanavond even kijken wat voor voeding er in de computer zit.
Kan ik op de videokaart zelf terugvinden hoeveel stroom die vraagt?

Als het goed is in dit je kaart: Link

Op de site staat dat de kaart maar 30 watt max gebruikt. Je moet even controleren hoeveel watt jou voeding is.

dat klopt dat is hem maar kon er zelf niks over vinden over het wattage.
maar dan moet ik er dus ook achter komen hoeveel de rest van mijn computer verbruikt.

even een kleine update, mijn voeding is:
Delta Electronics
Model DPS-350 AB - 4A REV
INPUT: 220~240V~47-63 Hz
OUTPUT: +5/22A, +3.3V/17A +5VSB/2A
350 W MAX +12V1/15A -12V/0.3A
+12V2/14A, Total Combines Power On +5V and +12V1 and
+12V2 and +3.3V Can't Exceed 340 W
+5V and +12V1 and +12V2 and +3.3V 340W
Total Combines Power On
+12V1 and +12V2
CAN'T EXCEED 300 W
+12V1 and +12V2

Ranez - hij is werkend uit een andere computer gekomen dus neem aan dat die niet opeens stuk is.

daar heb je het mis een kaart kan wel degenlijk stuk gaan na het verplaatsen
ESD (electrostatic discharge) is erg destructief voor computer hardware
dus die kans bestaat zeker

daarom altijd een pols bandje of verwarming aan raken voordat je in de computer gaat zitten

Probeer je vid kaart eens te testen in het systeem waar het uitkwam. Als de vid kaart het dan niet doet is hij stuk

in het systeem waar die inzat hebben we hem weer getest en daar pakt die hem gelijk dus voor mij wordt het nu echt een raadsel....

Stop je je videokaart wel in het goede PCI slot ?

Jou moederbord heeft volgens mij de volgende slots:

1 x PCI Express x16 slot for discrete graphics cards
1 x PCI Express x1 slot
2 x PCI slots

De videokaart moet in de bovenste slot geplaatst worden.

ja hij zit wel in het goede slot, ik denk ook niet dat die in de andere gaat passen..
ik denk zelf dat de voeding gewoon te zwak is maar dat moet ik maar even bij een computerzaak na gaan vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan