Na poging upgrade start laptop niet meer op en geeft toepassingsfout 0xc0000022

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Een upgrade van W7 HE naar Windows 10 geprobeerd. Maar niet gelukt want pc kreeg een zwart scherm. Als ik nu de laptop opstart (ook in veilige modus en na systeemherstel) krijg ik de volgende melding:

Kan de toepassing niet correct starten 0xc0000022. Vervolgens na OK wederom een zwart scherm en verder niks meer.

Is er wellicht een oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator:
Jazeker en wel de meest voor de hand liggende:

zet je gemaakte Win 7 systeemkopie terug.

Beste Bamekipa, dat kan ik niet weten, dat weet jij alleen, omdat ik simpelweg niet weet wanneer jij de systeembackup van je goed werkende 7 installatie hebt gemaakt.

Bedoel jij de systeem dvd windows 7 die heb ik of bedoel je systeemherstel. Heb ik namelijk uitgevoerd naar het punt dat automatisch was aangemaakt. Systeemherstel werd uitgevoerd, maar na opnieuw opstarten en na aanmelden bij windows krijg ik het schermpje met die foutcode 0xc0000022 enz. zodra ik op OK klik of het kruisje dan volgt het zwarte scherm

Hoi,

Wat voor videokaart heb je ? Heb je daar ook de benodigde software voor geinstalleerd ?
Zoniet, ga naar uitvoeren voer daar msconfig in. Kies daar in het tabblad opstarten.
Haal de vinkjes weg die bestemd zijn voor je videokaart software.

AMD RADEON = Cathalist Controle Center
INTEL = intel graphics media accelerator
NVIDIA = NVIDIA

Sla de wijzigen op en verwijder de huidige driver.
Herstart je pc. Wat is dan het resultaat ?

Succes

@Smakie : zijn machine is 'dood'. Bericht 1 bevatte "maar" 4 regeltjes tekst, toch ? :rolleyes:
@Bamekipa : geen van beide. Als het goed is en je bent slim geweest, dan heb je ooit minimaal 1x een systeemkopie gemaakt van een goed werkende Windows 7 installatie. Als je die niet hebt, dan zijn er alternatieve manieren om je machine weer aan de praat te krijgen mét behoud van je bestanden.
Voorbeeld: verdiep je eens in dit verhaal : Klik

Vanzelfsprekend krijg je je machine met een fabrieksrecovery, of door gebruik te maken van een Windows 7 CD, sowieso weer aan de praat, maar de kans is vrij groot dat je dan al je eigen bestanden kwijtraakt.

Laatst bewerkt:
Beste gast0225,
Ik heb de afbeeldingen en documenten vanuit veilige modus op een usb kunnen zetten en probeer nu met de installatie dvd een schone inst te maken. ik had ook op je linkje gekeken en die hirencd gedownload maar kan er verder in veilige modus niets mee.
mvg Paul

Hirens gebruik je om je systeem mee op te starten als de machine morsdood is. Met diverse tooltjes heb je dan toegang tot en kun je div. 'dingen' doen.
Maar, je bericht wijkt af van de statrposting. Uit je startposting bleek dat de machine min of meer 'dood' was, nu schrijf je dat je toch in de veilige modus kon komen en daar vandaan dingen veilig kunt stellen?

@Smakie : zijn machine is 'dood'. Bericht 1 bevatte "maar" 4 regeltjes tekst, toch ? :rolleyes:
@Bamekipa : geen van beide. Als het goed is en je bent slim geweest, dan heb je ooit minimaal 1x een systeemkopie gemaakt van een goed werkende Windows 7 installatie. Als je die niet hebt, dan zijn er alternatieve manieren om je machine weer aan de praat te krijgen mét behoud van je bestanden.
Voorbeeld: verdiep je eens in dit verhaal : Klik

Vanzelfsprekend krijg je je machine met een fabrieksrecovery, of door gebruik te maken van een Windows 7 CD, sowieso weer aan de praat, maar de kans is vrij groot dat je dan al je eigen bestanden kwijtraakt.

@gast0225, sinds wanneer is een machine dood ? Vraagsteller geeft aan dat het systeem boot in windows 10 en zijn bureaublad ziet. En een melding krijgt.
Dus start betreffend systeem software of programma's die windows 10 heeft overgenomen na upgrade. Omdat vraagsteller aangeeft dat wanneer ie de melding weg klikt het scherm zwart uitslaat. Dan ga je het in de drivers/software zoeken van de videokaart.

@Bamekipa succes met de herinstallatie.

Een upgrade van W7 HE naar Windows 10 geprobeerd. Maar niet gelukt want pc kreeg een zwart scherm. Als ik nu de laptop opstart (ook in veilige modus en na systeemherstel) krijg ik de volgende melding:

Kan de toepassing niet correct starten 0xc0000022. Vervolgens na OK wederom een zwart scherm en verder niks meer.

Is er wellicht een oplossing?
@Smakie77 : het eerste bericht van TS beschreef een machine waar je niet meer mee naar links of naar rechts kon, ic. wat TS ook deed, het leverde een zwart scherm op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan