Na precies 1 uur weg verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter B2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B2

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo forum
Het volgende probleem : Router sitecom DC202v5, OS Windows xp pro.
Router netjes aangesloten alles werkte, Tot dat ik na precies 1 uur uit p2p chatrooms (voorheen met andere router die aan vervanging toewas geen problemen) word gegooid, en na controle gebeurt dit elk volgend uur, nou had ik begrepen dat dit probleem aan de releasetime ligt, maar dit zegt mij niks, kan je dit instellen/uitvinken ???
Of is het een ander probleem.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Inderdaad gaat het hier om de lease-time.
Wat houdt dit principe in:

je zet je computer aan en je heb je pc zo ingesteld dat je pc automatisch een ip-adres krijgt van je router.
Deze heb je nodig om verbinding met het netwerk en internet te maken.
Nu is het zo dat je dit ip-adres voor een bepaalde duur krijgt aangeboden. In dit geval voor een uur.
Na dit uur, moet je router opnieuw het ip-adres toewijzen voor een uur, etc. etc.

Ik heb vlug gekeken, maar helaas is dit niet in te stellen op je router dat het uur langer wordt of zelfs voor onbepaalde tijd is in te stellen.
Wel zou je handmatig ip-adressen kunnen invullen op je PC, zodat je van dit euvel af bent.
Hier moet je wel de juiste instellingen plaatsen.

Groeten,

Schaap :thumb:

Dank je wel captain schaap, kan ik dat in ieder geval uitsluiten.
Maar wilt u me nu dan aub ook iets verder helpen met wat info ivm het instellen van die ip-adressen op de pc.
misschien een kleine uitleg hoe en waar ik dit moet doen en welke instellingen ik moet invullen.

Bij voorbaat dank

Eerst wat gegevens noteren, anders komen we straks het internet niet op.
Dubbelklik op je netwerk-icoontje, rechtsonder bij de klok. Klik op tabblad Ondersteuning, vervolgens op de knop Details.

Deze adressen moet je noteren: Gateway (ik vermoed 192.168.2.1), en de DNS-servers (2x).

Nu ga je weer terug naar het eerste tabblad (aLgemeen) en klik je op de knop eigenschappen.
Dubbelklik op Internet-protocol TCP/IP.
Nu verschijnt er een venster met 2 opties.

Automatisch een ip-adres laten toewijzen (staat ie nu op) en Het volgende IP-Adres gebruiken -> deze gaan we gebruiken.

Vul bij ip-adres in: 192.168.2.100
Bij subnetmakser: 255.255.255.0
Bij standaardgateway: het adres wat we genoteerd hebben bij Gateway uit het vorig scherm

Vervolgens klik je de optie aan: De volgende DNS-serveradressen gebruiken.
Hier vul je de genoteerde DNS-servers in.

Sluit alle vensters door op OK te klikken.
ALs het goed is, heb je nu nog steeds internet en is het probleem verholpen. Zo niet, kun je de instellingen ongedaan maken door bovenstaande opnieuw te doen, maar dan kiezen voor Automatisch Ip-adres en Automatisch DNS-server laten toewijzen.

Succes ! :thumb:

Geplaatst door Captain Schaap
Eerst wat gegevens noteren, anders komen we straks het internet niet op.
Dubbelklik op je netwerk-icoontje, rechtsonder bij de klok. Klik op tabblad Ondersteuning, vervolgens op de knop Details.

Deze adressen moet je noteren: Gateway (ik vermoed 192.168.2.1), en de DNS-servers (2x).

Nu ga je weer terug naar het eerste tabblad (aLgemeen) en klik je op de knop eigenschappen.
Dubbelklik op Internet-protocol TCP/IP.
Nu verschijnt er een venster met 2 opties.

Automatisch een ip-adres laten toewijzen (staat ie nu op) en Het volgende IP-Adres gebruiken -> deze gaan we gebruiken.

Vul bij ip-adres in: 192.168.2.100
Bij subnetmakser: 255.255.255.0
Bij standaardgateway: het adres wat we genoteerd hebben bij Gateway uit het vorig scherm

Vervolgens klik je de optie aan: De volgende DNS-serveradressen gebruiken.
Hier vul je de genoteerde DNS-servers in.

Sluit alle vensters door op OK te klikken.
ALs het goed is, heb je nu nog steeds internet en is het probleem verholpen. Zo niet, kun je de instellingen ongedaan maken door bovenstaande opnieuw te doen, maar dan kiezen voor Automatisch Ip-adres en Automatisch DNS-server laten toewijzen.

Succes ! :thumb:

Mag ik U bij deze heel hartelijk danken voor uw geweldige hulp. gedaan zoals u beschreef en werkt !!!!!!
Ben alleen benieuwd of het uitvallen na 1 uur nu ook werkt, maar dat weet ik over een uurtje en zal ik zeker even in deze post vermelden

HARTELIJK BEDANKT

Snik... niet gelukt dus!!!

1 uur in een winmx chatroom en .....eruit..

Moet ik nog wat instellen in de router of zo
Bijv. bij: Renew IP forever Enable(autoreconnect) vinkje weghalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan