na raid 0 installatie BSOD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

_emile_

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
hoi

gisteren kreeg ik eindelijk mijn 2e harde schijfje binnen.
nu 2x samsung spinpoint 250GB. ik had dus het idee om raid 0 in te stellen.
dus na het aansluiten op de sata poorten, heb ik de raid 0 config geinstalleerd.
als mijn pc echter opstart staat mijn dvd speler er ook bij te knipperen. maar dat is op zich geen probleem.
daarna ging ik vista x64 installeren. de iets officielere vista pakt ,alleen de x86 bit raid drivers. maar daarop lukte het ook wel om vista x64 op te installeren.
na de install nog geen problemen. op de C: schijf uitgezet dat hij alles moet archiveren. en wat andere drivers en programmas geinstalleerd. hierna kreeg ik windows niet meer opgestart.

balen natuurlijk. daarna een nieuwe install van windows eroverheen gooien, dit keer een minder officiele versie van vista. deze pakte de x64 raid drivers wel, en de install ging weer goed. na dezelfde acties te doen als bij de andere vista, kreeg ik mijn pc maar 1 maal goed opgestart. de daaropvolgende reboot, was gelijk een BSOD.

ik heb op internet al diverse topics hierover gelezen, het lijkt me een common probleem.
alleen iedereen heeft er weer een andere oplossing voor.
hebben jullie tips?

na een aantal keer de reparatie uitvoeren van de vista cd, is hij weer eens aan,
ik houdt de pc nu zo lang mogelijk aan. even alles wat ik had gekopierd terugkopieren.

ik denk dat het een beetje aan de combinatie x64 met raid0 ligt.
dat zou jammer zijn, want dan kan ik niet volledig van mijn geheugen gebruik maken.

nou iig is hij al een paar keer goed opgestart

hier is nog even het hd tune rapport voor de liefhebbers
attachment.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan