Na ransomwareaanval geen knoppen meer bij alt ctrl del

Status
Niet open voor verdere reacties.

haveacoke

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Beste,

Sinds enkele weken heb ik wanneer ik op alt ctrl del druk geen knoppen meer zoals bv vergrendelen, afmelden, taakbeheer, etc. Dit is de oorzaak van een ransomware die mijn computer had geinfecteerd.

Is er een mogelijkheid dat ik deze terug kan herstellen?

Mvg

Arne S

Terug gaan naar een herstelpunt van toen alles nog goed werkte?

Andere mogelijke (schoonmaak) acties:
- Start in Veilige modus (F8 drukken bij start Windows)
- Maak verborgen mappen en bestanden zichtbaar (verkenner – Organiseren – Map en zoekopties – weergave en daar “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen” vinkje weghalen, “Verborgen bestanden etc” aanvinken, dan op Toepassen drukken en vervolgens op “Op mappen toepassen” klikken.)
- Ga met de verkenner naar de gebruikersmap (standaard C:\Gebruikers\inlognaam) en daarbinnen naar de map AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma’s\Opstarten en verwijder daar alles wat in “Opstarten” staat
- Ga vervolgens met de verkenner naar C:\Gebruikers\inlognaam) en daarbinnen naar de map AppData\Local\Microsoft\Windows\temporary internet files/content IE5 en verwijder alles dat IN de map IE5 staat (dus niet de map zelf, maar de inhoud)
- Ga vervolgens met de verkenner naar C:\Gebruikers\inlognaam) en daarbinnen naar de map AppData\Local\Temp verwijder alles dat IN de map TEMP staat (dus niet de map zelf, maar de inhoud)
- Start MSCONFIG (Start en dan msconfig intikken in “programma’s en bestanden zoeken en dan Enter), ga naar het tabje “Opstarten” en haal vinkjes weg bij alles dat er verdacht uitziet en druk op Toepassen.
- Voer Ccleaner uit, zowel de cleaner actie, als de Registry check/reparatie

Herstart nu Windows
en doe een volledige av-scan met
Avast free
Malwarebytes Antymalware
Emsisoft Antimalware
En laat alles verwijderen dat door de pakketten is gevonden

Herstart Windows
En laat alle drie de pakketten nogmaals een snelle scan doen.
Wellicht dat er nog iets wordt gevonden. Verwijder dat dan.

Nu is de kans groot dat alle ongerechtigheden zijn verwijderd.

Voor nadere instructies hoe om te gaan met de pakketten die hier genoemd worden en waar ze vandaan te downloaden, zie: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Ok, bedankt voor de reactie. Ik zal posten of het gelukt is of niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb alles gedaan wat er gevraagd heb, buiten één stap: De map "AppData\Local\Microsoft\Windows\temporary internet files/content IE5" is onbestaande. Misschien mogelijk verwijdert door de ransomware ?

mvg

Arne S

Download Ccleaner en laat die de tijdelijke internetbestanden (temporary internet files) voor je opruimen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan