Na re-install werkt mailconfig niet meer. Op andere pc wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldnl

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Berichten
83
Re-install gedaan van XP. Configureer OE zoals hoort. (Echt: tikfouten etc allemaal uitgesloten...) Kan zowel naar en van HetNet als ook hosted-gmail geen mail versturen/ontvangen. Met EXACT dezelfde instellingen op andere pc, geen enkel probleem. (zelfde provider/adsl etc)
Kan het iets hardwarematigs zijn? iets met poorten? (internet werkt wel)
Welke aanv info hebben jullie nodig?
 
firewall - instellingen mss ?
Geen idee. Ga ik ook testen.

Hierbij de foutmeldingen:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Prive', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer 0x800CCC0F

Na ongeveer 1 minuut veranderd de boodschap in:
De reactie van de server was een fout. Account: 'Prive', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Reactie van de server '-ERR AVG POP3 Proxy Server. Cannot connect to the mail server!, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout Foutnummer 0x800CCC90, Foutnummer 0x800CCC90

Alvast bedankt voor jullie input. Lees het helaas pas vanavond. Dus als ik niet gelijk reageer... 't is maar dat je het weet. Ik ben echt dankbaar met alle zinvolle hulp en duwtjes in de juiste richting.

Fijne middag!
 
Geen idee. Ga ik ook testen.

Inderdaad ZoneAlarm veroorzaakte de problemen.
Problemen nog niet opgelost, maar inmiddels komt mail wel binnen en kan verzenden.
Ik snap de foutcode's niet want het heeft niets te maken met foutieve inlog of wachtwoord.

Waarom werkt het op een andere machine met ook ZoneAlarm wel goed? zelfde config.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan