Na reparatie touchscreen doet nds liet niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davedoesome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Hallo mensen,

Ik heb na het bekijken van diverse filmpjes op YouTube zelf het touchscreen van de dslite vervangen.
Daarna alles 'goed' gecontroleerd en de ds. Weer in elkaar gezet.
Maar nu doet hij helemaal niks meer. Dwz. Als ik de aan/uit knop bedien dan gaan het groene lampje even branden en na een paar seconden gaat hij weer uit.

HELP ! Aub
Heb ik wat fout gedaan of heb ik pech!
Alvast bedankt
Arjan

Laatst bewerkt:
Hallo

"Heb ik wat fout gedaan " ---> blijkbaar wel ... anders zou dit moeten werken.

Meest voorkomende fout --> niet volledig ingeplugde "flatcable" van het onderste scherm.

Deze dient immers te worden gedemonteerd om het touchscreen op een deftige manier te vervangen.

Je vermeld de reden niet om het touchscreen te vervangen .... indien er b.v.b. speling op de scharnieren is/was , kan immers ook het bovenste t.f.t. paneel de oorzaak zijn.

Zonder deze d.s. te zien , en of meer/duidelijke info , is dit echter koffiedik kijken....

Peter

Te

Hoi Peter,

Alvast bedankt voor je reactie!
Ik heb het touchscreen vervangen,omdat deze niet goed reageerde op welke aanraking dan ook.
En het uitlijnen mocht ook niet baten.
Ik heb inmiddels je advies opgevolgd, en....ja hij doet het!
Maar nu doet alleen het boven scherm raar. Dwz het beeld is zwak niet goed verlicht. Zal dit ook te maken hebben met de flatcable, maar dan naar het bovenscherm?

Wellicht zie ik je reactie tegemoet.
Groetjes Arjan

Hallo

"Ik heb het touchscreen vervangen,omdat deze niet goed reageerde op welke aanraking dan ook.
En het uitlijnen mocht ook niet baten."

De meest voorkomende oorzaak van dit defekt ---> te hard tikken met de styluss op het touchscreen.

" Dwz het beeld is zwak niet goed verlicht. Zal dit ook te maken hebben met de flatcable, maar dan naar het bovenscherm?"

Je kunt proberen om deze ook eens in/uit te pluggen , maar zo goed als zeker is dit t.f.t. paneel defekt.

Hier is meestal de hoofdoorzaak te veel speling op de scharnierpunten , met een beschadigde "flatcable" als gevolg.

Indien de scharnieren dus veel speling vertonen , dient het scharnier te worden vervangen , alsook het bovenste t.f.t. paneel.

Om deze te kunnen vervangen dient er te worden gesoldeerd.

Er zijn genoeg "filmpjes" te vinden die dit voortonen.

Wees heel voorzichtig , de "flatcable" dient te worden opgerold , en scheurt gemakkelijk in.

De on/of schakelaar is ook zeeer breekbaar , en controleer 2 x alvorens de d.s. terug dicht te doen.

Kijk op e-bay voor onderdelen , meestal veel goedkoper dan via een reguliere on-line shop.

Peter

Hoi Peter,

Je had helemaal gelijk!
Ik heb de flat cable naar het bovenste scherm wederom los gehaald,en erg goed erin gedrukt.

En voilà hij doet het weer.

Hartelijk dank voor je tip en trucs.
Groet Arjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan