na router on/off geen verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kauko12

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Hallo Iedereen

Ik gebruik mijn router als switch dus heb ik de dhcp uit gezet. Maar als de router uit gaat krijgen mijn pc's geen verbinding meer met de router en moet ik de router via een hardware reset weer aan de praat krijgen.
Weet iemand hoe ik dit kan op lossen

Groetjes Kauko12

Ik neem aan dat je bij de TC/IP instellingen de PC's vaste IP-adressen hebt gegeven en verder subnetmasker 255.255.255.0 en dan het nummer van de standard gateway hebt ingevuld, ook bij DNS-server?

Laatst bewerkt:
Wat je ook niet moet vergeten is dat je bij een dergelijk setup een LAN aansluiting moet doorverbinden met de router van de provider, dus niet de WAN aansluiting.

Betekent dus (als je 4 LAN aansluitingen op je router hebt) dat je er 1 van kwijtraakt richting de router die de provider beschikbaar heeft gesteld.

Succes,

Tijs.

Hallo Iedereen
Wat minal zij was ik vergeten ik heb wel dns server ingevuld maar de rest kan ik niet vinden zoals tc/ip
dnties de router heeft 5 poorten waarvan 1 ingang voor het internet en 4 uitgangen voor de pc's zo heb ik het ook aangesloten alleen heb ik maar 2 pc's aangelsoten
dit is het type router: 3com officeconnect wireless 11g cable/dsl router
ik voeg nog wat prit screens toe zodat je het misschien kan vinden.

Groetjes Kauko12

Bijlagen

• internet settings.JPG
    internet settings.JPG
    70,5 KB · Weergaven: 20
  • status-logs.jpg
    status-logs.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 21
[...]dnties de router heeft 5 poorten waarvan 1 ingang voor het internet en 4 uitgangen voor de pc's zo heb ik het ook aangesloten alleen heb ik maar 2 pc's aangelsoten[...]

Je moet in een opstelling zoals jij doet (=router als draadloos toegangspunt en bedrade switch) de router aansluiten via 1 van de 4 uitgangen voor pc's met de provider-router, dus niet via de Internet-aansluiting. Dat heb ik in mijn vorige posting duidelijk aangegeven.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je moet in een opstelling zoals jij doet (=router als draadloos toegangspunt en bedrade switch) een router aansluiten via 1 van de 4 uitgangen voor pc's, dus niet via de Internet-aansluiting. Dat heb ik in mijn vorige posting duidelijk aangegeven.

Tijs.

Sorry ik wist niet dat je dat bedoelde als ik thuis ben ga ik het meteen proberen

Groetjes Kauko12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan