Na scandisk geen opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

H€PYRO

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Ik gebruik windows XP en soms doe ik ook weleens scandisk, dus dat je dan opgeeft bij de volgende reboot je computer te laten controleren en dan geeft hij ook aan nadat de controle klaar is dat de computer opnieuw word opgestart en dat ging altijd goed, maar vandaag deed ik ook scandisk en hij deed de controle verder prima maar de computer startte niet opnieuw op, ik moest zelf de comp d.m.v. de resetknop op laten starten..dit is dus nog niet eerder gebeurd en ik heb ook geen virussen of andere dingen gehad op mijn computer daarom begrijp ik het niet helemaal dus "help mij" :)

Alvast bedankt

Als dit de eerste keer dat de pc niet helemaal doorstart,zou ik mij daar niet veel zorgen over maken.
temeer omdat de pc verder goed draait!

het is nog steeds hetzelfde

ik heb zonet weer de computer opdracht gegeven om scandisk uit te voeren bij de volgende reboot, zo gezegd zo gedaan maar na het uitvoeren van scandisk blijft hij weer hangen bij de melding dat de pc zo opnieuw word opgestart, dus ik moet hem zelf dmv de resetknop opnieuw opstarten en dan start hij wel gewoon weer door naar windows alleen als ik dus scandisk gebruik dan moet ik hem vanaf nu blijkbaar steeds handmatig laten opstarten, misschien heeft het te maken met een bepaalde update van windows?

Dat het met een update te maken heeft zou kunnen!kijk eerst eens in apparatenbeheer of je daar rare dingen ziet,zoals een "geel"uitroepteken of een "rood kruis"
En controleer onder systeem-werkset systeem info of er daar conflicten zijn cq vreemde dingen.
Want je zal eerst het probleem moeten vinden,voordat je daadwerkelijk aan een oplossing kan denken

heb je ntfs ?? In verkenner met rechtermuisknop op de C schijf klikken en dan eigenschappen kiezen.

reactie

Geplaatst door marcel bosveld
Dat het met een update te maken heeft zou kunnen!kijk eerst eens in apparatenbeheer of je daar rare dingen ziet,zoals een "geel"uitroepteken of een "rood kruis"
En controleer onder systeem-werkset systeem info of er daar conflicten zijn cq vreemde dingen.
Want je zal eerst het probleem moeten vinden,voordat je daadwerkelijk aan een oplossing kan denken

Ik heb gekeken maar kon geen vreemde dingen vinden...

RE:

Geplaatst door vaat
heb je ntfs ?? In verkenner met rechtermuisknop op de C schijf klikken en dan eigenschappen kiezen.

Ik heb NTFS, maar nooit eerder dit probleem gehad

Re: RE:

Geplaatst door H€PYRO

Ik heb NTFS, maar nooit eerder dit probleem gehad

start is op in de <a href="http://www.theeldergeek.com/recovery_console.htm">Recovery Console</a>

en doe vanaf de prompt:

chkdsk /p [enter]

als je fouten tegenkomt doe je dus:

chkdsk [drive] /r [enter]

Ik heb je suggesties geprobeerd

Ik ben in de recovery console geweest en heb bovenstaande uitgevoerd, hij vond wat fouten op het volume en daarom heb ik later jou 2e opdracht ook uitgevoerd, ik heb daarna weer de pc opnieuw opgestart in windows om de "reguliere" scandisk weer te doen en toen ik dat had ingesteld startte ik wederom mijn pc opnieuw op en scandisk werd correct uitgevoerd maar wederom na de melding dat mijn pc opnieuw zou worden gestart bleef hij weer haken dus ik moest de reset toepassen....

Wat ik me eigenlijk afvraag is wat het verschil is tussen de chkdsk van de REC.CONSOLE of de normale scandisk?

Hepyro

scandisk vond dus geen fouten ??

Vreemd dit. Scandisk is eigenlijk chkdsk. In de recovery console draait dat een stuk beter omdat er zo weinig mogelijk geladen word.

Je kan nog even defragmenteren en kijken of dat helpt. Als hij erg gefragmenteert is kan hij wel eens hangen.

Dit is weer zo'n probleem dat weer is ver te zoeken is. Heb je nog meer problemen met je computer ??

Zeker geen norton utilities ?

RE:

Scandisk vond wél wat foutjes hoor, maar niet zoveel als chkdsk want dat had ik eerder gedaan en nee, mijn schijf is niet gefragmenteerd!:)

Ook heb ik Norton eropstaan en gisteren een checkup gedaan dus, maar geen echt resultaat en heb ook geen virussen en/of trojans...

maar als je nu nog eens chkdsk doet in de recovery console vind hij dan nog steeds fouten. Dus komen ze terug of zijn ze met succes gefixed ??

Norton utilities in niet hetzelfde als norton antivirus. Daar zit ook "Norton Disk Doctor" bij en die is wat uitgebreider dan de "scandisk", die in xp zit. Die zou er eventueel meer uit kunnen halen.

Wat is je merk en type harde schijf eigenlijk ?

Wil je ook eens je geheugen scannen met http://hcidesign.com/memtest/

Informatie

Ik heb de volledige Norton Utilities en ook norton diskdoctor maar die kan je niet uitvoeren omdat windows exclusieve toegang heeft tot scandisk (ik heb namelijk XP) dus daarom kan ik dat programma helaas niet uitvoeren, verder heb ik een harddisk van Seagate (type weet ik zoeven niet) en is 80GB, deze computer is ongeveer 2 jaar oud, het is een MEDION 1.8GhZ met 256MB intern geheugen, computer funcioneert verder prima, hij doet nu alleen dus na de scan geen opstart maar de fouten worden wel gerepareerd...ik zal binnekort als je nog vragen hebt een rapportje neerzetten van de specificaties van mijn computer

Als je "disk doctor" start van norton utilities en het vinkje weghaald bij "fix errors" moet hij wel kunnen scannen. Hij kan dan alleen geen fouten repareren. Dan kan je in ieder geval even kijken of hij nog fouten vind.

Overigens heb ik ook xp en als ik disk doctor draai met het vinkje van "fix errors" aan dan krijg ik de melding dat een proces exclusieve rechten heeft en dat er een disk check gedaan kan worden bij de volgende reboot. Krijg jij dat dan niet ??

Wat je in ieder geval ook moet doen is de diagnostic tool downloaden voor Seagate harde schijfen en die even laten draaien:

http://www.seagate.com/support/seatools/B7a.html

Plaats hier even de log met resultaten ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan