Na schoonmaak pc geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marielle231

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Nadat ik net de ventilatoren heb schoongemaakt van mijn pc ( inclusief die van mijn videokaart Readon HD2400 pro)
heb ik geen beeld meer.

Kan me niet voorstellen dat mijn videokaart kapot is hierdoor dus het moet een ander probleem zijn..

Ik heb een M957G moederbord en wilde een cmos clear doen, dus batterij eruit paar keer op powerknop en batterij er weer in ( dat vertelde een vriend van mij)
Niks, nu he ik het boekje erbij gepakt en las daar over de jumper.

1 2 is normal 2 3 is cmos clear, alleen die van mij staat altijd op 2 3..
heb heb terug gezet op 1 2 maar dan doet die helemaal niks.

Ik zit hier ontzettend te balen want nu ik zo nadenk is dit me de vorige keer ook gebeurd toen we de videokaart eruit hadden gehaalt, kan me niet voorstellen dat dat zo hoort...
maar met de methode van die vriend is het toen weer goed gekomen ( heeft hij toen gedaan)

Heb nu de batterij eruit gelaten..
en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik snap er helemaal niks meer van :(

Gr Marielle

Niet luisteren naar die vriend van jouw.want die zit ontzettend uit zijn nek te kletsen.
Nu heb je de instellingen van de bios gewist.
Je moet de bios opnieuw in laten stellen.
En zet de jumper terug naar waar je hem gevonden hebt.

Niet luisteren naar die vriend van jouw.want die zit ontzettend uit zijn nek te kletsen.
Nu heb je de instellingen van de bios gewist.
Je moet de bios opnieuw in laten stellen.
En zet de jumper terug naar waar je hem gevonden hebt.

Ok jumper is terug gezet..

Maar goed beeld is er niet dus kan ook niks in de bios..

Of moet ik dit ergens anders laten doen ?

IK heb zo het vermoeden dat je nog nooit een bios gezien hebt.
Maar heeft je moederbord een onboard videokaart???

De inhoud van de bios kom ik normaal niet aan nee,, wel eens om de dvd player als boot erin te zetten maar verder niet ik heb daar gewoon niet genoeg verstand van tenzij mensen mij erdoor heen praten dan gaat het nog wel :)

Onboard videokaart zit erop alleen die heeft het nooit gedaan.

Zit er een aparte voedingsaansluiting op die kaart die wellicht vergeten bent om weer aan te sluiten??

De inhoud van de bios kom ik normaal niet aan nee,, wel eens om de dvd player als boot erin te zetten maar verder niet ik heb daar gewoon niet genoeg verstand van tenzij mensen mij erdoor heen praten dan gaat het nog wel :)

Onboard videokaart zit erop alleen die heeft het nooit gedaan.

Nu wel
Sluit de vga kabel eens aan op de omboard videokaart en start de pc eens op.

Nee nu ook niet, dat is ook iets wat ik al had geprobeerd, of moet ik dan eerst de andere videokaart eruit halen?

gr marielle

Nou net geprobeerd maar zoals ik verwachte geen reactie, het beeldscherm blijft op zwart.

Moederbord is toch niet weer kapot :(

Andere videokaart werkte trouwens ook niet, en ander beeldscherm ook niet.

Snap het gewoon echt niet, heb ontzettend voorzichtig alleen de ventilatoren schoon gemaakt...

gr marielle

Toch iets geraakt wat niet goed was.
Ikzelf maak mijn pc's schoon met perslucht.
Ik heb een compressor in de schuur staan en daarmee blaas ik het zaakje schoon.
Waarmee heb jij je pc schoongemaakt????

Hoi,

Ik heb het moederbord niet aangeraakt behalve dan de ventilator.
Bij de videokaart ook alleen het ventilatortje, daarna wel het terugzetten maar dat doe ik ook al jaren en nooit problemen mee gehad.

Zelf doe ik het schoonmaken altijd met een stofzuiger, op lage stand en dan alleen op de ventilator zodat het stof ertussen uit gezogen word.
Ventilatoren werken trouwens gewoon nog.

Gr marielle

Laatst bewerkt:
4 pins connector

Zit er ergens op het moederbord misschien een 4 pins connector wat daar dicht bij zit en je tijdens het los maken van de ventilator los heb geklikt ?
Probeer zo'n vier pins connector goed aan te klikken.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles nagekeken en alles zit goed.

Zit alleen met dat SW1 , ik heb geen lampje meer als ik de pc aan doe ( had ik ook niet voor dit probleem) dus daar zit nog steeds iets verkeerd.
Hij heeft het trouwens wel altijd gewoon gedaan ondanks dat ik die verkeerd heb aangesloten.

Verder gaat het beeldscherm lampje 1 sec op groen om daarna direkt weer op oranje te springen.
Hij maakt dus wel contact op 1 of andere manier.

iemand nog een ander idee wat ik kan proberen?

gr marielle

Laatst bewerkt:
Veranderingen

Had je ook al eerder in de bios dingen veranderd voordat je de batterij eruit ging halen ?

Had je ook al eerder in de bios dingen veranderd voordat je de batterij eruit ging halen ?

Hoi, heb nooit iets veranderd in de bios.

Een vriend heeft vanmiddag gekeken en helaas heeft hij hem ook niet aan de praat gekregen.
Hij gaat nou kijken of die nog een moederbord heeft liggen om te testen of die het dan wel doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan