Na schoonmaken pc start hij niet meer door.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ElsyV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik ben een leek wat betreft computers maar zal proberen het uit te leggen.

We hebben de pc open gemaakt en losgehaald: - grafische kaart (rapt gaming m3 platinum) - CPU (i7)
De CPU schoongemaakt en oude verbindings-gel vervangen door nieuwe.
Verder geen kabels los gehad.

- Als je cpu eruit haalt en er weer in doet krijg je dit:
Bij opstarten krijg je een scherm dat er een nieuwe CPU geplaatst is.
Moeten we hier F1 (setup) of F2 (default) kiezen?
F1 komt bios op maar we weten niet wat hier te doen.
F2 is gewoon door naar zwart scherm met blinkend _ (streepje)

- Start je hem nogmaals op dan krijg je dit:
Eerst moederbord scherm. Met "no virtual disc found" maar "psychical disc" zit er wel in.
Dan gaat hij door naar zwart scherm met blinkend _ (streepje)

Wat zit erin?

- 2x SSD 120gb (raid 0 configuratie)
- Harde schijf WD 500gb
- Moederbord Sabertooth X58

Wat hebben we al geprobeerd:
- Bios via flash-stick ge-update (26-9-11)
- SSD schijven, gezorgd dat de SSD PM-crossair bovenaan staat in de bios Boot devise Priorety.
- de windows schrijf erin en hiermee opstarten maar hij deed niks. Toen in de bios geprobeerd het schijfstation bovenaan te krijgen zodat hij hiermee zou opstarten. Maar deze stond er niet bij.

We denken dat met de CPU eruit halen alle instellingen die ze bij Alternate hebben gedaan verwijderd zijn. Alternate zelf zegt dat we de pc maar op moeten sturen. Maar we hebben een 3-jarig contract bij Dynafix (Dynalogic). Iemand zou me vandaag bellen maar de verbinding bij het opnemen ging niet goed en werd verbroken. Hij heeft nu na 3 uur nog niet terug gebeld.

Wie kan ons verder helpen?

Enkele foto's:
flash2:
flash2.jpg
Boot device:
bootdevice.jpg
Moederbord afbeelding zie je maar 2 seconden en deze heb ik eerder nog nooit gezien:
moederbord.jpg
Boot device 2:
bootdevice2.jpg

Je hebt je Operating System op de twee SSD schijven staan die in Raid zitten?
En wat betreft BIOS, daar moet je even naar de CPU kijken of alles klopt, en daarna BIOS afsluiten MET opslaan.

Je hebt je Operating System op de twee SSD schijven staan die in Raid zitten?
En wat betreft BIOS, daar moet je even naar de CPU kijken of alles klopt, en daarna BIOS afsluiten MET opslaan.

Ik weet niet of dat op de twee SSD schijven staat. Lijkt me niet toch? Zal dat niet op de andere harde schijf staan?
Als ik in de BIOS ga kijken en ik vind de CPU instellingen dan weet ik niet hoe ze moeten staan. Heb je een schema voor me?

Bijna wel zeker dat Windows op de twee SSD's in RAID opstelling stond, omdat dat de snelste start en verwerking geeft.
Kijkt u eens in de BIOS bij "Storage Configuration" of daar "Configure SATA as" op RAID staat?

Zo niet zet ie dan op RAID en dan maar hopen dat de RAID-configuratie nog in tact is.

Bijna wel zeker dat Windows op de twee SSD's in RAID opstelling stond, omdat dat de snelste start en verwerking geeft.
Kijkt u eens in de BIOS bij "Storage Configuration" of daar "Configure SATA as" op RAID staat?

Zo niet zet ie dan op RAID en dan maar hopen dat de RAID-configuratie nog in tact is.

Je bent een SCHAT! Hij doet het weer! Stond niet goed ingesteld.
Waar kan ik de taart naar toesturen??

ps. kan ik nog ergens controleren of de RAID nog op 0 staat?

Laatst bewerkt:
Graag gedaan.
www.sr-pc-hulp.nl is er ook voor mensen in nood die jonger zijn dan 65 :-)

Als die als RAID-0 gedefinieerd was en het werkt nu naar behoren denk ik dat ie gewoon zo is blijven staan. Verandering van RAID-installing gaat niet zo maar, dat is een ingrijpende fysieke aanpassing van de RAID-opstelling en dan zou u alles kwijt zijn wat er op staat.

Graag gedaan.
www.sr-pc-hulp.nl is er ook voor mensen in nood die jonger zijn dan 65 :-)

Als die als RAID-0 gedefinieerd was en het werkt nu naar behoren denk ik dat ie gewoon zo is blijven staan. Verandering van RAID-installing gaat niet zo maar, dat is een ingrijpende fysieke aanpassing van de RAID-opstelling en dan zou u alles kwijt zijn wat er op staat.

Nogmaals hartelijk dank en je website staat bij mijn favorieten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan