ElsyV
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 sep 2007
Ik ben een leek wat betreft computers maar zal proberen het uit te leggen.
We hebben de pc open gemaakt en losgehaald: - grafische kaart (rapt gaming m3 platinum) - CPU (i7)
De CPU schoongemaakt en oude verbindings-gel vervangen door nieuwe.
Verder geen kabels los gehad.
- Als je cpu eruit haalt en er weer in doet krijg je dit:
Bij opstarten krijg je een scherm dat er een nieuwe CPU geplaatst is.
Moeten we hier F1 (setup) of F2 (default) kiezen?
F1 komt bios op maar we weten niet wat hier te doen.
F2 is gewoon door naar zwart scherm met blinkend _ (streepje)
- Start je hem nogmaals op dan krijg je dit:
Eerst moederbord scherm. Met "no virtual disc found" maar "psychical disc" zit er wel in.
Dan gaat hij door naar zwart scherm met blinkend _ (streepje)
Wat zit erin?
- 2x SSD 120gb (raid 0 configuratie)
- Harde schijf WD 500gb
- Moederbord Sabertooth X58
Wat hebben we al geprobeerd:
- Bios via flash-stick ge-update (26-9-11)
- SSD schijven, gezorgd dat de SSD PM-crossair bovenaan staat in de bios Boot devise Priorety.
- de windows schrijf erin en hiermee opstarten maar hij deed niks. Toen in de bios geprobeerd het schijfstation bovenaan te krijgen zodat hij hiermee zou opstarten. Maar deze stond er niet bij.
We denken dat met de CPU eruit halen alle instellingen die ze bij Alternate hebben gedaan verwijderd zijn. Alternate zelf zegt dat we de pc maar op moeten sturen. Maar we hebben een 3-jarig contract bij Dynafix (Dynalogic). Iemand zou me vandaag bellen maar de verbinding bij het opnemen ging niet goed en werd verbroken. Hij heeft nu na 3 uur nog niet terug gebeld.
Wie kan ons verder helpen?
Enkele foto's:
flash2:

Boot device:

Moederbord afbeelding zie je maar 2 seconden en deze heb ik eerder nog nooit gezien:

Boot device 2:

We hebben de pc open gemaakt en losgehaald: - grafische kaart (rapt gaming m3 platinum) - CPU (i7)
De CPU schoongemaakt en oude verbindings-gel vervangen door nieuwe.
Verder geen kabels los gehad.
- Als je cpu eruit haalt en er weer in doet krijg je dit:
Bij opstarten krijg je een scherm dat er een nieuwe CPU geplaatst is.
Moeten we hier F1 (setup) of F2 (default) kiezen?
F1 komt bios op maar we weten niet wat hier te doen.
F2 is gewoon door naar zwart scherm met blinkend _ (streepje)
- Start je hem nogmaals op dan krijg je dit:
Eerst moederbord scherm. Met "no virtual disc found" maar "psychical disc" zit er wel in.
Dan gaat hij door naar zwart scherm met blinkend _ (streepje)
Wat zit erin?
- 2x SSD 120gb (raid 0 configuratie)
- Harde schijf WD 500gb
- Moederbord Sabertooth X58
Wat hebben we al geprobeerd:
- Bios via flash-stick ge-update (26-9-11)
- SSD schijven, gezorgd dat de SSD PM-crossair bovenaan staat in de bios Boot devise Priorety.
- de windows schrijf erin en hiermee opstarten maar hij deed niks. Toen in de bios geprobeerd het schijfstation bovenaan te krijgen zodat hij hiermee zou opstarten. Maar deze stond er niet bij.
We denken dat met de CPU eruit halen alle instellingen die ze bij Alternate hebben gedaan verwijderd zijn. Alternate zelf zegt dat we de pc maar op moeten sturen. Maar we hebben een 3-jarig contract bij Dynafix (Dynalogic). Iemand zou me vandaag bellen maar de verbinding bij het opnemen ging niet goed en werd verbroken. Hij heeft nu na 3 uur nog niet terug gebeld.
Wie kan ons verder helpen?
Enkele foto's:
flash2:

Boot device:

Moederbord afbeelding zie je maar 2 seconden en deze heb ik eerder nog nooit gezien:

Boot device 2: