Na sessie einde een andere afstand voor alinea dan na pagina einde

Status
Niet open voor verdere reacties.

miriam85

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Hallo,
Ik heb een kop 1 aangemaakt met een afstand voor de alinea in word 2007.
Wanneer een volgende sessie begint na een sessie einde gebruikt hij deze afstand
Na een pagina einde echter niet.
Daardoor begint kop 1 op een andere hoogte afhankelijk van een pagina einde of sessie einde.
Ik wil graag dat dit gelijk is. In de kop 1 wil ik wel graag een afstand voor alinea behouden omdat een kop niet altijd op de volgende pagina hoeft te beginnen.
Hoe kan ik hiervoor zorgen?

In de nieuwe sectie (ik neem aan dat je sectie bedoelt?) moet je het vakje aanklikken (als je er met de muis boven 'hangt' komt) de tekst : 'zelfde als voríge'.

Ik doel niet op kopteksten.
Daar ken ik deze optie. Ik ken de optie niet bij een gewone kop, waar kan ik deze vinden?

Idd. dat betrof een leesfoutje van mij (Kop1 v Koptekst).
Wellicht helemaal rechts op de werkbalk van de 'Koppen' de optie 'Stijl wijzigen' en vervolgens in het pulldownschermpje kiezen voor : "Als standaard instellen"?

Laatst bewerkt:
Het is vele malen beter om de redenering om te draaien, en <Afstand Boven> op 0 te houden, en witruimte in te stellen met <Afstand Onder>. Ik snap al jááren niet waarom Microsoft vindt dat een kop met witruimte moet beginnen: dat slaat toch helemaal nergens op? Als je op een pagina begint met tekst, dan begint die tekst aan de bovenmarge die je hebt ingesteld. Dàt is je witruimte op de pagina. Om dan tekst moedwillig gelijk al naar beneden te jassen met witruimte boven is totaal onzinnig. Wil je aan de bovenkant van de pagina meer witruimte, maak dan de bovenmarge groter! In het profiel van Kop1 geef je dan aan dat Kop1 altijd op een nieuwe pagina begint, en klaar is-tie.
In mijn profielen gebruik ik dus zelden witruimte boven, maar stel ik de ruimte in aan de onderkant van de alinea's. Dat is een stuk zinniger, want nu heb je tussen de koppen en normale tekst nog steeds witruimte als je dat wilt. En de witruimte in je document is ineens een heel stuk beter beheersbaar...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan