Na sluiten popup naar het toegevoegde record op subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosthoek

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Hallo,

Ik heb een formulier met daarop twee sub formulieren het ene sub formulier bevat een lijst met namen en het andere sub formulier de details van de betreffende personen. Wanneer er op de naam geklikt verschijnen de details in het andere sub formulier. D.m.v. een knop wordt er een popup formulier geopend en kan er de gegevens van een nieuw persoon worden toevoegt. Nu lukt het mij niet om na het sluiten van het popup formulier naar het toegevoegde record te gaan op het sub formulier. Ik heb een beperkte kennis van vba maar heb na lang zoeken deze code gevonden. alleen werkt dit niet altijd wanneer de database net geopend is werkt het maar wanneer er iets gewijzigd wordt (d.m.v een ander popup formulier) werkt het niet meer. Ook als er niets in het popup formulier wordt ingevuld (per ongeluk geopend) verschijnt er een foutmelding.

Code:
Private Sub Form_Close()

Dim rst As DAO.Recordset

'requery the subform

Forms!kandidaten![namen].Requery
 Forms!kandidaten![details].Requery

'now find the record you added/modified
 Set rst = Forms!kandidaten![details].Form.RecordsetClone
 rst.FindFirst "ID = " & Me.Id

If Not rst.NoMatch Then
 'it was found. move to it.
 Forms!kandidaten![details].Form.Bookmark = rst.Bookmark
 End If

rst.Close
 Set rst = Nothing

End Sub

Alvast bedankt voor het meedenken

Wat heb je dan op je hoofdformulier staan?

Waarom gebruik je dan 2 subformulieren? De logische oplossing zou zijn om van Personen het hoofdformulier te maken, en van PersoonDetails het subformulier. Zijn al je problemen in één keer opgelost.

Een oud collega heeft deze database ooit gemaakt en zegt dit zo gedaan te hebben omdat het subform met namen een doorlopend formulier is en je zo kan scrollen door de namenlijst. Omdat er nu direct in het subform details gegevens aangepast kunnen worden en dit soms onbedoeld gebeurd dacht ik dit te "vergrendelen" en dit via een popup formulier te doen.

Als je echt met een doorlopende lijst wilt werken voor je namen (zou ik dus nooit doen; gewoon een enkelvoudig formulier zodat je alles wat je wilt zien gelijk kunt aanpassen en in de koptekst een keuzelijst met invoervak waarop je kunt zoeken/filteren)) dan zou ik nog steeds een enkelvoudig formulier gebruiken met een gekoppeld subformulier en de lijst in een keuzelijst zetten. Die is ook doorlopend tenslotte. Of mijn oplossing hierboven.

Ik kan me helemaal vinden in je uitleg maar zoals eerder vermeld gaat het om een database die ik niet gemaakt heb. Ik ga proberen de collega's die er mee werken te overtuigen.

Dankjewel

Als dat nou niet lukt, dan zou ik zeggen: post de db er bij, want dat lossen we je probleem natuurlijk op :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan