• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

na sorteren bepaalde cellen blijven optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcodennis

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2016
Goeden middag.

ik heb een scoren lijst gemaakt.
na een wedstrijd worden punten per persoon opgeteld, maar ook qua team.
als ik de scoren voor het team optel komt daar nu heel goed de waarde in te staan, als de punten van de spelers veranderen en daardoor ook in het spelers totaal dan moet de waarde van het team wel blijven tellen met de juiste spelers.
in bijgevoegd voorbeeld word de totaal stand per speler opgeteld en dus ook van het team waar de spelers voor spelen
als bij spel 3 nu waarde ingevuld word word alles opgeteld, maar als speler C nu zoveel meer punten haalt dat hij in het totaal bovenaan komt moet dit in zijn team ook blijven tellen, als ik echter het speler totaal op hoog/laag sorteer gaat het met tellen van team niet goed.
is hier misschien een formule voor?>

Bijlagen

Waarom voeg je niet een kolom toe met het Team, kun je daarop tellen.
Zie ook bijlage (n.b. hier zit in B11 e.v. een Excel 365 formule. Kan je eventueel ook handmatig doen).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er stond een teamomschrijving onder de tabel. Ik heb elk team een nummer gegeven, en in de tabel aangegeven met het nummer wie in welk team zit. Dan kun je daarop tellen namelijk. Zie het eerder bijgevoegde voorbeeld.

Er stond een teamomschrijving onder de tabel. Ik heb elk team een nummer gegeven, en in de tabel aangegeven met het nummer wie in welk team zit. Dan kun je daarop tellen namelijk. Zie het eerder bijgevoegde voorbeeld.
a zo bedoel je, excuus voor de verwarring,.
maar zo ben ik waar ik moest zijn.
is er ook nu een mogelijkheid om automatische te sorteren, nu doe ik dit handmatig door hoog laag te sorteren, kan dit automatische?

Je zal ergens de gegevens moeten invoeren in een invoertabel. "Automatisch" sorteren kan dan in een andere tabel, als je echt dezelfde tabel wilt gebruiken moet het via programmeren (VBA).

Waarop moet gesorteerd worden? Het laatste spel?

Je zal ergens de gegevens moeten invoeren in een invoertabel. "Automatisch" sorteren kan dan in een andere tabel, als je echt dezelfde tabel wilt gebruiken moet het via programmeren (VBA).

Waarop moet gesorteerd worden? Het laatste spel?
op totaal stand van punten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan