Na SP-2 geen private network

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toegang

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
58
Hallo,

Omdat ik dit probleem gekregen heb na het installeren van SP-2 heb ik de post hier geplaatst.

Sinds ik SP-2 heb geïnstalleerd kan ik niet meer naar andere computers in het zelfde netwerk. Probleem is het volgende:

Om deze pc draadloos met netwerk te verbinden wordt de verbinding geïnitialiseerd. Tot zover geen probleem, even later heb ik lokaal (ik kan printen op netwerkprinter) en internet-toegang en wordt de verbinding als private network geclassificeerd.
Wat nu gebeurt is dat de status binnen een fractie van een seconde weer verandert in Identifying en de verbinding als public network wordt geclassificeerd zonder dat internet of printer onbereikbaar worden. Hierdoor heb ik geen toegang tot de shared docs op andere pc's binnen het netwerk. :mad:

Als ik een verbinding maak met kabel ipv wireless wordt er niet opnieuw geïnitialiseerd en heb ik wel toegang tot de ander pc's. Voor nu is dit een noodgedwongen, niet gewenste, omweg. Ook is het geen optie om iedereen op public networks toegang te verlenen op deze pc.

Hoe krijg ik de zaak weer op orde, zodanig dat de wireless connection private blijft en ik met een gerust hart de pc kan delen binnen een private network?

Uitkijkend naar een oplossing,
groet,
Toegang
 
Aangezien er nog niemand heeft gereageerd zal ik proberen om een nuttige bijdrage te leveren.

Ik veronderstel dat buiten het installeren van SP2 er hardware / softwarematig niets is veranderd?

Wat je zou kunnen proberen is de hele verbinding die je nu hebt op alle gekoppelde pc's verwijderen en alles proberen opnieuw in te stellen moest je dat al niet geprobeerd hebben...
 
Ik had weinig zin om alle computers opnieuw in te regelen en het toen maar even tijdlijk opgelost door de laptop met kabel aan te sluiten op het netwerk.
Gelukkig bleek de oplossing uiteindelijk een stuk simpeler. Door omstandigheden moest ik de router ontkoppelen (ADSL & voeding). Wonder boven wonderm daarna functioneerde het weer zoals het hoort . . . . Joost mag weten waarom.

Hiermee is deze draad meteen ook opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan