Na SP2 op Laptop melding DWWIN.EXE ......

Status
Niet open voor verdere reacties.

kooswelv

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
43
Onderstaande melding komt bij het afsluiten van de Laptop, hij sluit overigens wel gewoon af, het is alleen irritant en misschien is het wel iets belangrijks.

DLL toepassing initialiseren, kan de toepassing niet initialiseren omdat het werkstation is afgesloten,

Deze melding is gekomen na installatie serv.pack 2 win XP home.
 
Bestandsnaam: Dwwin.exe.
Programma: Dr. Watson.
Beschrijving: een tool om fouten in Microsoft-applicaties te rapporteren en naar Microsoft te verzenden.
Aanbevolen actie: toelaten om deze informatie door te sturen.



Maar wat er nu precies aan de hand is weet ik ook zo niet??
Mischien heb je hier iets aan!!
 
Helaas heb ik daar ook niets aan, had ik zelf ook al gevonden.
We wachten rustig af misschien krijgt er iemand een ingeving.

m.v.g.
 
Helas heb ik nog steeds geen oplossing gevonden, kan niemand mij helpen ???
 
Ook ik heb dit probleem. Na de installatie van SP2 en Norton Internet Security 2005 vorige week krijg ik deze mededeling bij het afsluiten. Heb al van alles geprobeerd : Norton verwijderen en herinstalleren; AdAware en Spybot gedraaid; Op virussen gescand (ook online). Niks mocht baten. Het enige wat er over te vinden is, is om dan maar dr Watson te verwijderen cq. uitschakelen. Wat wel erg rigoreus is. Waarschijnlijk zit het in de combinatie SP2 en Norton.

Is er niemand die kan helpen?

Groetjes Adjoki
 
Dit zit niet in Dr.Watson.

Wat hier gebeurt is het volgende.
Tijdens het afsluiten veroorzaakt 1 van de programma's die je hebt draaien een fout. en wel een dusdanige fout dat windows fout afhandeler Dr.Watson gestart word. Alleen is er bij dat starten van Dr.Watson een probleempje... Je machine word afgesloten en dan kan er niets meer geinitialiseerd worden. En zie daar de foutmelding.

hoe kun je dit oplossen:
Sluit alle programmas die je hebt draaien (dus ook virusscanners en andere beheer tools) 1 voor 1 handmatig af en kijk dan welke een foutmelding genereerd of na welke het afsluiten wel goed gaat.

dat programma opnieuw installeren.
 
Dat zal ik eens gaan proberen. Ik weet niet of je bedoelt dmv CTRL-ALT-DEL want dat heb ik al gedaan en dan staat er bij Toepassingen niets meer en geeft ie toch de foutmelding. CPU gebruik staat dan hooguit op 5% (taskmgr).
Maar misschien helpt handmatig afsluiten wel!

Groetjes Adjoki
 
Mijn probleem is nog niet opgelost, met norton kan het bij mij niet te maken hebben want die heb ik niet, ik werk met F-Secure.
Ik heb nog niet geprobeerd om alle programma's te sluiten, ga ik volgende week doen.
 
Zelfs na afsluiten van alle programma's blijft de foutmelding komen. Toch moet er nog iets op de achtergrond meedraaien, maar wat???

Wanneer ik kies voor uitschakelen en opnieuw opstarten krijg ik de melding niet.

Groetjes Adjoki
 
Hoe bedoel je dat precies? Die rechtsonder in de taakbalk staan? XP Home SP2 uiteraard. NIS 2005, Style XP (ga ik verwijderen), Tweak XP, Webshots, Microsoft Optical Wireless mouse en wireless toetsenbord, Quicktime (start automatisch op, wat ik dus eigenlijk niet wil). NVidia settings. En mijn netwerkkaart. Had ook ZA maar die heb ik verwijderd ivm Norton. Misschien dat er nog wat in het register staat. Mijn printer staat ook in de taakbalk rechtsonder zonder dat ie aan staat (USB weliswaar).

Trouwens tijdens het afsluiten en opnieuw opstarten krijg ik de mededeling toch. Excuses.

Groetjes Adjoki
 
Via CTRL-ALT-DEL kun je zien welke toepassingen draaien maar op het tweede tabblad staan de processen die draaien
 
Het enige proces wat af en toe op 2% staat als ik alles heb afgesloten is taskmgr. Voor de rest is het een lange lijst met allemaal 0%. Op de niet actieve processen na.


Groetjes Adjoki
 
Heb nogmaals Norton gedeïnstalleerd en kreeg de melding tijdens afsluiten niet meer. Na herinstalleren verscheen de melding weer. Mijn conclusie is dat het niet anders kan dat er hier een conflict met Norton Internet Security 2005 en SP2 is.


Groetjes Adjoki
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan