Na spyware installatie geen internet verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Mijn zus heeft gisteren een zgn 'living screensaver' geinstalleerd en daarmee het beruchte new.net en new.dot en nog meer tuig op haar pc gekregen. Direct na de installatie is haar internet verbinding weggevallen.
Ze heeft hulp gezocht met de provider voor kabel controle en die kunnen geen enkel probleem in de verbinding ontdekken.
Vervolgens heeft zij met HitmanPro 2 en adware laten lopen die alle adware en spyware hebben verwijderd. Nog steeds geen internet verbinding.
Ik heb (via de telefoon) in het register nog sleutels van new.dot en new.net gevonden en verwijderd. PC opnieuw laten opstarten: nog steeds geen internet verbinding.
Vervolgens de Lan (kabelmodem) uitgeschakeld en vervolgens de internet installatie CD van athome opnieuw geinstallerd: geen internet verbinding.
Mijn conclusie is op dit moment: het register is zo currupt geworden (er is geen back-up) en ook systeemherstel doet het niet meer, dat er nog maar 1 optie is: windows XP opnieuw installeren. Mijn vraag: is dit een juiste conclusie of kan ik nog iets over het hoofd hebben gezien.

je zou nog een hijacklog kunnen plaatsen op de site van ASO.
Hitmanpro is niet het programma om spyware weg te halen hoor.
In hitman zit ad-aware ook al.
Misschien dat een log meer kan betekenen.

www.antispywareoffensief.nl

Ze heeft Hijackthis niet en ook niet in staat om het te downloaden, die optie had ik al bedacht, maar is niet uitvoerbaar, helaas.

Geplaatst door Frederik
Ze heeft Hijackthis niet en ook niet in staat om het te downloaden, die optie had ik al bedacht, maar is niet uitvoerbaar, helaas.
Probeer Winsockfix, waarmee je de internetverbinding hopelijk kunt herstellen en dan, zoals al geadviseerd, een HijackThislog plaatsen. :)

Ik woon in Tiel, mijn zus woont in Steenwijk en is computerdigibeet, zie niet hoe zij dit kan klaren.

Nee, dan houdt het ff op, of je moet winsockfix en HijackThis op een cd-tje branden en opsturen, of een andere kennis/vriend in de buurt van Steenwijk vragen of die dat kan downloaden en op haar computer wil installeren. Ik zou het anders ook niet weten.:confused:

goeie tip ! was ik nog niet opgekomen, mocht dat ook niet tot een goeie oplossing leiden, wordt het een nieuwe installatie.
Bedankt :)

Geplaatst door Frederik
goeie tip ! was ik nog niet opgekomen, mocht dat ook niet tot een goeie oplossing leiden, wordt het een nieuwe installatie.
Bedankt :)

Zonde. Met een beetje HJT-log fixen kan je vaak een hoop leed voorkomen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan