Na stanby geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Wanneer ik mijn pc in de "Stanby-stand" zet heeft de pc geen internetverbinding. Als de pc herstart wordt is de verbinding weer terug.

Weet iemand of er iets verkeerd staat in de instellingen of hoe dit verholpen kan worden?

Zou het kunnen zijn dat je de instellingen hebt aangepast dat als internet langer dan x minuten niet wordt gebruikt wordt uitgeschakeld?

Zelf kan ik niet aangeven waar je moet zoeken omdat ik op een router zit, maar het is bij i'net verbindingen.

Groet

Heb internet wel dagenlang achtereen aanstaan, en heb geen last dat ie uitvalt.

Alleen als ik de "Standby-functie" gebruik, moet ik de pc opnieuw opstarten.

Okay,

Zit je op een inbel verbinding of op een constante verbinding (router)?

Bij een inbelverbinding kan ik me er iets bij voorstellen, bij Stand-by geef je een soort van opdracht, sluit af, maar niet helemaal en dan lijkt mij dat de internetverbinding wegvalt. Ditzelfde geldt voor kabel zonder router.
Zit je op een router dan is dit me een volkomen raadsel.

Groet

als je uit Standby komt gewoon je IP adres laten vernieuwen, dan hoef je PC niet opnieuw op te starten

Geplaatst door DN
als je uit Standby komt gewoon je IP adres laten vernieuwen, dan hoef je PC niet opnieuw op te starten

Handige tip :thumb:
Maar hoe doe je dit?

Geplaatst door DN

En als je nu een "vast" ip-adres hebt ??

1) dubbelklik op je LAN icoontje in de balk naast je klok, klik op de TABblad "ondersteuning" en dan op de knop "herstellen", alles duurt +/- 15 sec.

off:

2) Start --> uitvoeren--> typ in de opdracht kader: "cmd",
enter , in de dos-box typ je: : IPCONFIG /all, enter
typ opnieuw: IPCONFIG /release , enter, typ opnieuw: IPCONFIG /renew, enter

Geplaatst door DN
1) dubbelklik op je LAN icoontje in de balk naast je klok, klik op de TABblad "ondersteuning" en dan op de knop "herstellen", alles duurt +/- 15 sec.

off:

2) Start --> uitvoeren--> typ in de opdracht kader: "cmd",
enter , in de dos-box typ je: : IPCONFIG /all, enter
typ opnieuw: IPCONFIG /release , enter, typ opnieuw: IPCONFIG /renew, enter

Optie 2 werkt bij mij wel ...... ga daar een batch-bestandje van maken.

Probleem opgelost ..... Dank voor de tips !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan