Na start pc ineens alle mappen kwijt; na nogmaals start alles weer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze week heb ik het reset knopje ook moeten indrukken. Verder maar weer en u heeft het nodige dan gedaan.

Aar: ik dacht dat wel duidelijk, was, dat ik dit nog nooit heb meegemaakt.:)

Een enkele keer kan gebeuren. Als het nog vaker gebeurt zou ik aanraden om actie te ondernemen.

Maakt u gebruik van Snel starten? Dat is zodat de geopende programma's weer zijn zoals ze waren toen u afsloot? Dat is een extra taak en daarom meer kans op een fout bij het opstarten.

U vindt deze instelling bij Instellingen > Systeem > Energiebeheer en slaapstand > Extra energie-instellingen > Het gedrag van de Aan/Uit knoppen bepalen

Maakt u gebruik van Snel starten? Dat is zodat de geopende programma's weer zijn zoals ze waren toen u afsloot? Dat is een extra taak en daarom extra kans op een fout bij het opstarten.

U vindt deze instelling bij Instellingen > Systeem > Energiebeheer en slaapstand > Extra energie-instellingen > Het gedrag van de Aan/Uit knop bepalen >
Nee. Maar dank voor dat ik nu iets weet, waarvan ik het bestaan niet wist. 🙂

Speelt sinds een aantal maanden bij Windows. Is iets met de userprofile service die niet goed start na een update. Reboot helpt meestel (een hele enkele keer 2x herstarten). Zie het bij meerdere klanten en gebruikers.

Enige wat opvalt is dat het wel steeds dezelfde gebruikers zijn. Maar nog niet kunnen ontdekken wat de overeenkomst tussen deze gebruikers is.

Het bestandje op je bureaublad is desktop.ini. Normaal zie je die niet, maar blijkaar staan verborgen en systeembestande zichtbaar. Kun je ook gewoon verwijderen.

Speelt sinds een aantal maanden bij Windows. Is iets met de userprofile service die niet goed start na een update. Reboot helpt meestel (een hele enkele keer 2x herstarten). Zie het bij meerdere klanten en gebruikers.
Ik had dit al 2 of 3 jaar geleden. Maar misschien speelt het probleem nu opeensvaker na een bepaalde update?
Het bestandje op je bureaublad is desktop.ini. Normaal zie je die niet, maar blijkaar staan verborgen en systeembestande zichtbaar. Kun je ook gewoon verwijderen.
Die had ik toen niet, en ik kreeg ook netjes een melding van Windows dat er een tijdelijk profiel aangemaakt werd.

Enige wat opvalt is dat het wel steeds dezelfde gebruikers zijn. Maar nog niet kunnen ontdekken wat de overeenkomst tussen deze gebruikers is.

Bedankt voor deze mij geruststellende informatie! 🫡💪

@Aar . Die oude was wel bekend en kreeg je inderdaad een melding te zien van een tijdelijk profiel. Met het huidige probleem zie je dat dus niet. Geen melding, niks.

Dat heb ik ook weleens gehad met een PC in een Windows Domain omgeving.
De oplossing dan was de netwerkkabel eruit of Wifi uitschakelen.
Vervolgens de computer herstarten, de boel weer aansluiten en nogmaals herstarten.

Pc alhier hangt niet in een domein. Gewoon rebooten (soms 2 keer) lost het probleem altijd weer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan