na terugzetten map niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvd3224

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
hallo,
Mijn laptop startte niet meer door, er bleef in de linksboven iets knipperen en ging niet verder. Met de xp installie cd heb ik geprobeerd te repareren. Met fixboot en fixmbr maar dat werkte niet.
Toen heb ik heb mijn windows installatie teruggezet naar zoals die is vlak na installatie.
Door het register te deleten en daarna te kopieren.
Nu kan ik weer opstarten, maar alleen als administrator. Als ik nu bij mijn bestanden wil en op mijn naam klik krijg ik een melding toegang geweigerd. Nu heb ik nog steeds mijn bestanden niet terug. Hoe zorg ik ervoor dat ik weer kan aanmelden als mezelf en niet als administrator zodat ik weer bij mijn bestanden kan?

Bij voorbaat hartelijk dank!

cvd3224

Kun je niet een account aanmaken met dezelfde naam als de naam waaronder de bestanden staan waar je geen toegang toe hebt? Als het goed is, is Windows "vergeten" dat je een dergelijk account hebt (register is vervangen) m.a.w. als je een nieuw account aanmaakt zou je erbij moeten kunnen?

Een zelfde naam aanmaken en dat het dan gaat werken dat gaat niet werken aangezien het het maar een naam is en de rechten op SID zijn aangemaakt. Een naam krijgt een unieke sid code en mocht je die naam weggooien en opnieuw aanmaken krijgt de naam een nieuwe sid.

Wat je kunt proberen is take ownership:

http://support.microsoft.com/kb/308421

bedankt voor de reacties
Als ik met mijn muis over de map ga komt er een "lege map". En ik kan ook de rechten niet krijgen van de map. Ik ben bang dat mijn bestanden weg zijn. Gelukkig had ik het meeste gebackupt, maar niet alles. De bestanden die niet in de map staan van je naam kan ik nog wel bij.
Als er geen andere mogelijkheden zijn ga ik een herinstall doen.

Nee, ik heb dus een herinstall gedaan. Met nu wel twee partities, 1 voor data en 1 voor windows. De vraag is dus opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan