na tip van buffy pc gek

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ total_recall

Leuke handtekening ook. :confused:

Helpmij is gewoon een forum waar mensen elkaar helpen, als je moeite hebt hoe dat gedaan wordt, kom je toch gewoon niet meer op Helpmij.nl

Begrijp echt je kwaadheid niet. :(
 
Ik bergrijp eerlijk gezegt je handtekening ook niet, daarnaast ook niet dat je zo reageerd. Er zijn honderden, waarschijnlijk duizenden mensen die de tip hebben uitgevoerd, zonder ook maar enig probleem. Je had ook op ASO/Nucia een topic hierover kunnen open, daar staat immers de preventie uitleg waar jij naar vewijst.(staat trouwens ook hier op Helpmij)

Toch wil ik je hierbij vriendelijk verzoeken de handtekening aan te passen.
 
Guus abc zei:
Nogmaals: het hosts-bestand is een simpel tekstbestand wat onmogelijk datgene kan veroorzaken wat jij allemaal opsomt.
Je had dat bestand, zo zeg je nu,toegevoegd.
Dan zijn die problemen dus veroorzaakt door iets wat je daarvoor gedaan hebt.
Wat je daarvoor hebt gedaan vermeld je echter nergens.

Maar goed, je probleem is op een of andere manier opgelost en daar gaat het om. :)


nee is het niet maar ja .. daarvoor had ik alleen een update van mijn antivirus binnengehaald
moet ik rebooten (herstarten) was er nog niets aan de hand
wilde kijken voor opties die spyware tegenhoud en adware
nou dat laatste pakt wel erg goed uit kan bijna niets

@Jozo als jij nou eens de hele topic doorleest :) kom je ook verder dan wartaal uit te typen

@crash zo niet word ik dan gebanned :eek: :shocked: scary :cool: ben al bang hoor
:confused: kan het dan nu wel op machts-misbruik gooien ;)
maar wat boeit mij dat nu ? dan heb ik toch wat ik wil ? :p

het lijkt me ONTDENKBAAR dat de update van mijn antivirus heel mn pc overhoop leg
terwijl ik pc herstart heb na update en er nog niets aan de hand was :confused: :(
lijkt me sterk dat Avast! Home zulke verkeerde updates maakt
 
total_recall zei:
----------------------------------------------------------------

-------------------------------------------
@ zipPe wat wil jij hiermee zeggen ??? :confused: :confused:

mijn host file is niet over de 135 kb
ik heb geen problemen met de DNS client die loopt gewoon
onzin dus ...
---------------------------------------------

Als jij de hosts file van mvps heb geplaatst is dat een host file van 435 KB :rolleyes: mogelijk is het plaatsen van deze hosts file de trigger geweest van een kettingreactie. Je systeem zal voorheen ook wel beetje brak geweest zijn en dan was het hoe dan ook op kort termijn eens gebeurd, misschien bij een andere systeem aanpassing en deze keer was misschien de hosts file de druppel.. Dat kan altijd eens gebeuren ook zonder aannemelijke verklaring..

En voor de rest zoek je het maar uit met je onzin, want je hebt blijkbaar helemaal geen zin om dat te lezen wat er staat en dat vind ik zonde van me tijd.. Je lijkt er meer zin in te hebben om de aangebrande Pinda uit te hangen, koortsachtig naar een verklaring (zwart schaap) te zoeken en hier iedereen proberen er van te overtuigen dat ze op ASO maar halve informatie geven.. Dat doe je zoals eerder aangehaald idd op de verkeerde plaats.. :confused:
 
Laatst bewerkt:
ZipPe zei:
Als jij de hosts file van mvps heb geplaatst is dat een host file van 435 KB :rolleyes: mogelijk is het plaatsen van deze hosts file de trigger geweest van een kettingreactie. Je systeem zal voorheen ook wel beetje brak geweest zijn en dan was het hoe dan ook op kort termijn eens gebeurd, misschien bij een andere systeem aanpassing en deze keer was misschien de hosts file de druppel.. Dat kan altijd eens gebeuren ook zonder aannemelijke verklaring..

pc is pas opnieuw geinstalleerd :confused: zou het dan toch nog een keer opnieuw moeten ? blijf niet bezig .. dalijk zeker weer hardeschijf naarde ***** door dat vele formatteren :( heb helaas geen geldboom

en wat nou met je halve info jij leest ook maar voor de helft :rolleyes: dus waarom ik niet ?

maar goed zoek het uit :)

was overigens ook laatste bericht hierzo zal hem wel op vraag is opgelost zetten
jullie ook blij :) :D

EDIT

ben ook niet meer geabbonneerd op deze vraag
dus klets een eind weg
 
Laatst bewerkt:
Wat is nog steeds niet snap is dat je hier op helpmij stennis wilt gaan schoppen. Je hebt het hele verhaal van de ASO site af. Ga daar dan zeuren en niet hier. Wil je nog steeds je ban waar je zo op g**lt? Je hoeft maar ja te zeggen en ik doe het met alle plezier.
 
nou nog 1 reactie dan

ik geil nergens op maar jullie blijven zeggen over dat ik voorheen
VOORdat ik die host file deed .. kan ik beter vertellen wanneer ik alles geinstalleerd heb
en hoe, waar, wanneer,hoelaat :confused: maar daar kunnen jullie ook niets mee
maarja

ik ben de kwaadste niet maar heb geloof ik al gezegd
dat ie in het register werd toegevoegd
dat kon ook niet nou ja mag hier komen kijken doe het met plezier nog een keer voor je
dus ik snap dan niet wat ikgedownload heb ... nu wel of geen hosts file van buffy :confused:

nou voor het goede doel zal ik hierna nog een post posten
met daarin wat ik precies gedaan heb

hoelaat wanneer waar hoe want ben zo weinig op de pc geweest dat ik alleen in het weekend tijd heb .. en ja misschien tussen door in de midweek ma/vrij een uurtje
 
2 maand geleden pc geformatteerd
windows update cd 1 en 2
erop gedaan antivirus en firewall
antivirus verlopen
avast! erop gezet
SUN JAVA erin dart graag op spel.
windows site geweest andere updates erin gegooit
ondertussen nog last van spyware gehad
kun je terug vinden op de ASO site
7-zip erin voor de rar bestanden
RCT3 geinstalleerd (RollerCoaster Tycoon 3)
nieuwste direct X
tot afgelopen zaterdag paar keer op de pc geweest
kijk op ASO wat ik nog meer kan doen naast ad-aware en spybot S&D
nou tot voor kort die hosts file
ik heb niet gekozen voor opslaan als maar op openen geklikt

meer info ?
tell me
 
total_recall zei:
@Jozo als jij nou eens de hele topic doorleest :) kom je ook verder dan wartaal uit te typen

Ik heb het topic wel 6 keer gelezen, ik hou wel van vreemde problemen.
Ik zie ook dat diverse mensen mogenlijke oplossingen aandragen.
Jij wilt een antwoord dat in jouw straatje past, maar iedereen is het er wel over eens dat de problemen die je hebt onmogenlijk aan een hostfile kunnen liggen.
Desalnietemin blijven mensen hun best voor je doen, en jij wordt steed kwaadaardiger.
Ik ben ook echt van mening dat het probleem bij jou ligt, als je in vier maanden elf keer moet formatteren ben je niet echt lekker bezig lijkt mij, of je moet een ernstig hardware probleem hebben.
Maar daar er alleen maar gal uit jou komt is dit mijn laatste bericht ooit in een van jouw topics, want als ik mijzelf wil laten beledigen dan heb ik jou daar niet voor nodig.

Prettige dag nog verder en veel succes met je problemen. :thumb:

Nog een tip koop eens het boek "windows voor dummy's"
 
Laatst bewerkt:
nou waarom reageer je dan nog dan had je hier ook de moeite niet voor :confused:

maar ja happy life hoor kan ik het helpen :( nee dus ik ben jou geen verklaring schuldig als ze willen weten wat mijn probleem is (prive) dat scheelt me weer

tip : koop zelf die boek eens maar dan voor hoe raak ik mijn eigendunk kwijt
 
Misschien een domme opmerking hoor...

maar hoe kan het nou aan een bestand liggen die je niet eens op je pc hebt staan?
Je zegt dat je de mvps hosts file hebt geinstalleerd en dt toen de problemen begonnen...
Maar je hebt een hosts file van 1 kb..
Wat betekend dat je de mvps file niet op je machine hebt geinstalleerd.

Het enige namelijk wat dat gedownloadde bestand doet:
- ten eerste kijkt of hij zijn eigen HOSTS file kan vinden: zo niet stop hij
- daarna kijkt hij of je een NT gebaseerde machine hebt of een 9x gebaseerde machine
- daarop controleerd hij of er al een hosts.msvp bestand bestaat, zo ja verwijderd hij die
- Kopieerd de orginele hosts naar hosts.msvp
- kopieerd zijn eigen HOSTS naar de orginele lokatie.
hierin komt geen register bewerking in voor.
aangezien je een hosts file hebt van 1 kb ipv 400+ en geen hosts.msvp is het script er bij de 1e controle al uit gevlogen

Als je me niet geloofd, open dan het bat bestand (die je volgens de handleiding hebt aangeklikt om te installeren) en lees de commando regels maar eens door....

nog een controle: als je in je hosts file kijkt (die je op je screenshot nog had staan) dmv een notepad/kladblok zul je alleen maar een aantal commentaar regels zien staan (beginnen met een #) en 1 regel "127.0.0.1 localhost"
dat is dus de standaard hostsfile die je van MS hebt gekregen.

Je kunt dus hoog of laag springen met de bewering dat de problemen die je ervaart komen sind je de msvp host file hebt geinstalleerd maar dat kan niet... vanwege de simpele reden dat je hem niet hebt geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
total_recall zei:
het is toch wel vreemd dat het gebeurt EN ZEKER NIET ONDENKBAAR want
Het is wel ondenkbaar. Neem eens een momentje om de antwoorden te lezen, voordat je weer op anderen gaat schelden.

total_recall zei:
nadat ik als LAATSTE JOU host bestand heb uitgevoerd begint het gekl***t
Het is niet mijn Hosts bestand. Het MVPS Hosts bestand is gemaakt door MS MVP Mike Burgess aka Winhelp2002. Het staat op bijzonder veel pc's en veroorzaakt nooit problemen, hooguit een lichte vertraging op NT-systemen. En bevalt het je niet, dan is het buitengewoon gemakkelijk het standaard Hosts bestand weer terug te plaatsen. Maar dat is je eerder ook al uitgelegd.

total_recall zei:
geef mij eens een verklaring dan

maar een verklaring komt er niet dat weet ik nu al
:confused: :confused: :confused: :confused: gek he ?
Van mij krijg je inderdaad geen verklaring. Ik denk graag met mensen mee om hun pc-problemen op te lossen. Maar alleen als die mensen zelf ook meewerken en de antwoorden die zij krijgen serieus nemen. Jij doet niets anders dan zeuren, zaniken en zeiken en je lijkt mij persoonlijk zelfs de schuld te willen geven van problemen die jij met jouw gepruts hebt veroorzaakt. Op mijn hulp hoef jij dus niet te rekenen. Ik kan mijn tijd wel beter besteden. :)
 
Ellasar zei:
Misschien een domme opmerking hoor...

maar hoe kan het nou aan een bestand liggen die je niet eens op je pc hebt staan?
Je zegt dat je de mvps hosts file hebt geinstalleerd en dt toen de problemen begonnen...
Maar je hebt een hosts file van 1 kb..
Wat betekend dat je de mvps file niet op je machine hebt geinstalleerd.

Het enige namelijk wat dat gedownloadde bestand doet:
- ten eerste kijkt of hij zijn eigen HOSTS file kan vinden: zo niet stop hij
- daarna kijkt hij of je een NT gebaseerde machine hebt of een 9x gebaseerde machine
- daarop controleerd hij of er al een hosts.msvp bestand bestaat, zo ja verwijderd hij die
- Kopieerd de orginele hosts naar hosts.msvp
- kopieerd zijn eigen HOSTS naar de orginele lokatie.
hierin komt geen register bewerking in voor.
aangezien je een hosts file hebt van 1 kb ipv 400+ en geen hosts.msvp is het script er bij de 1e controle al uit gevlogen

Als je me niet geloofd, open dan het bat bestand (die je volgens de handleiding hebt aangeklikt om te installeren) en lees de commando regels maar eens door....

nog een controle: als je in je hosts file kijkt (die je op je screenshot nog had staan) dmv een notepad/kladblok zul je alleen maar een aantal commentaar regels zien staan (beginnen met een #) en 1 regel "127.0.0.1 localhost"
dat is dus de standaard hostsfile die je van MS hebt gekregen.

Je kunt dus hoog of laag springen met de bewering dat de problemen die je ervaart komen sind je de msvp host file hebt geinstalleerd maar dat kan niet... vanwege de simpele reden dat je hem niet hebt geinstalleerd.


ok :eek: klopt 1e regel localhost 127.0.0.1

wil jij mijn 2 vorige berichten dan eens lezen die 2 onder elkaar
?
ik heb vandaag alle geinstalleerde dingen die ik opgenoemd heb verwijderd
maar blijf het probleem houden :(

@ buffy waarom reageer je dan nog op mn bericht
maar goed jij net als jozo happy life hoor :D
ps:: die wat ik kreeg van jou link op optie 3 kwam niet van MS MVP Mike Burgess aka Winhelp2002 :confused: kan het ook niet terug vinden waar die nou wel vandaan kwam dat hele bestand is niet terug te vinden ook niet in de temp files
 
Laatst bewerkt:
total_recall zei:
ik heb vandaag alle geinstalleerde dingen die ik opgenoemd heb verwijderd
maar blijf het probleem houden :(
Vervelend.
Nu maar hopen dat iemand anders je nog wil helpen. :)
 
en zo niet nou ja ...

wat geweldig XP cdrom in de speler :D en dan 25 minuten wachten en systeem is weer schoon :cool:
 
buffy zei:
Via de link bij punt 3 in dit artikel kom je terecht bij deze handleiding. Kijk eens goed naar de downloadlink daar: http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.zip
Lijkt me niet zo moeilijk om te zien dat dat de site van Winhelp2002 is...


huh :shocked: ik kreeg een of ander raar ip adres :confused:

nu nog soms :( beginnend met 69.124
in de download venster
gaat me iets te snel af elke keer :confused:

EDIT: pc dan toch nog niet helemaal vrij van allles ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan