Na uitvoerig van Delfix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisad

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2013
Hallo,
ik ben nieuw hier op het forum en denk dat ik mijn vraag
hier kan stellen.
Ik had vorige week het virus qo6v op mijn pc,ik heb gezocht
op het net hoe te verwijderen en dat lukte,als laatste stap Delfix laten lopen,
nu is mijn vraag of dat Delfix de instellingen van mijn pc ook heeft veranderd.
Ik werk met windows7 en SSD schijf,ik ken daar niks van,weet enkel dat men SSd schijf niet mag
defragmenteren,en ben daarom bang dat Delfix misschien die instellingen van niet automatisch defragmenteren
zal veranderd hebben.
Alvast bedankt op voorhand
Oma Lisad

Hoi,

Delfix van Xplode doet niet anders dan het verwijderen van de gebruikte tools en logbestanden.
Aanvullend (indien aangevinkt) zal systeemherstel gereset worden en zal UAC weer worden ingeschakeld op de computer.

Delfix brengt sowieso geen veranderingen aan met betrekking tot het defragmenteren.

Groet Maxstar

Bedankt Maxstar:thumb:
Wil ook nog graag weten waarom ik nu op
enkele pictogrammen op het bureaublad,zoals dat van Malwarebytes-anti-Maleware
staat een geel/blauw schildje op??Kan ik deze terug veranderen zoals die eerst waren?
Groetjes
Oma Lisad

Hoi,

Dat schildje bij de pictogrammen is aanwezig omdat UAC (gebruikersaccountbeheer) door Delfix is ingeschakeld.
Wanneer je UAC weer uitzet zal dit icoontje weer verwijderen, maar het is niet aan te bevelen om UAC uit te schakelen.

Zie voor meer informative de onderstaande link.
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7uac.htm

Groet Maxstar

Hoi Maxstar
Na dat ik die UAC uitgeschakeld heb blijven die schildjes er op staan,hier althans,
mag ik die op het laagste niveau laten staan,dan krijg ik niet die vervelende vensters,ik gebruik deze pc alleen?
Nogmaals veel dank,:thumb:
groetjes
oma Lisad

Hoi,

Heb je de computer wel al herstart na het uitschakelen van UAC?

Groet Maxstar

Dag Maxstar
Had het niet gedaan,op nieuw gedaan maar de schildjes blijven er op staan.
Groetjes en bedankt
oma Lisad

Hoi,

Dit klopt en het resetten van de iconcache lost dit in de meeste gevallen op, zie onderstaande link met de instructies.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=275&t=1918

Maar waarom wil je UAC niet gebruiken, dat je deze computer alleen gebruikt maakt niet uit.
Je voorkomt op deze manier wel in een bepaalde mate dat er niet ongevraagd bepaalde (malafide) executables uitgevoerd kunnen worden.

Groet Maxstar

Dag Maxstar
ik heb deze pc,windows 7, zo ongeveer 8 maanden,en die werkte niet met UAC,ik had het nog nooit gezien,
ik moest dus gewoon dubbel klikken om een programma te openen,ook om een prog te installeren,dus die UAC is nieuw voor mij,
wat ik me afvraag,en je zal wel merken dat ik daar niks van af weet,als ik nu bv
een prog wil installeren,en de UAC staat ingeschakeld,ik klik in het venster op ja dan kan ik toch nog troep mee krijgen?
of ben ik verkeerd?
Dankbare groetjes
oma Lisard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan