Na update beeld negatief en foutmelding MSVcp110.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenMaarten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2016
Sinds een paar dagen werkt mijn Asus laptop slecht. Bij het opstarten lijkt alles goed te gaan. Op het moment dat ik inlog, veranderen de kleuren. Het beeld is in negatief; wit is zwart en wat zwart is, is wit. Volgens mij is dit probleem ontstaan na een Windows-update. (Windows 10)

Gisteren kon ik het probleem verhelpen met behulp van systeemherstel. De computer werkte enkele uren goed. Na een nieuwe automatische update wat het probleem weer terug. Het euvel verhelpen met systeemherstel lijkt niet meer te kunnen. Er is geen herstelpunt meer.

Verder krijg ik de foutmelding: MSVcp110.dll ontbreekt.

Mijn computerkennis is gering. Wat ik ook probeer (update verwijderen, AVG verwijderen) het heeft geen succes.

Weet iemand een oplossing? Tips zijn welkom!

Welkom bij de Helpmij!

Ga achtereenvolgens eens naar de twee blauw gearceerde bestanden in programma's en onderdelen (eventueel daarna ook de 2 daar direct onder staande), klik er rechts op, kies wijzigen en daarna voor repareren. Lost dat iets op?

rep.jpg

Heb jij sinds de installatie van 10 handmatig herstelpunten maken / systeemherstel ingeschakeld? Reden dat ik het vraag is dat het in 10 standaard uitgeschakeld staat én jouw opmerking over aanwezige computerkennis. Na het ingebruik nemen van Windows 10 zou je niet verwachten dat het handmatig inschakelen van systeemherstel iets is waar je gedachten onmiddellijk naar uitgaan?

Laatst bewerkt:
Voer de volgende stappen eens uit:

Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0,"REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen

Stap 2:
Betekenis van MSVCR110.dll:
MS = Microsoft, V = Visual, C = C++, R = Redistributable

Oplossing is Microsoft Visual Studio 2012 (x86 of x64) te downloaden
(Hier kan vastgesteld worden of je OS 32 of 64bits is.)

@dorado en Quador

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ermee aan de slag.

Het -voor mij- meest vervelende probleem is opgelost. Als ik het icoontje van het vergrootglas in de taakbalk sluit, dan krijg ik de goede kleuren terug. Ik kwam er bij toeval achter.
gast0225 vroeg: ‘Heb jij sinds de installatie van 10 handmatig herstelpunten maken / systeemherstel ingeschakeld?’ Ik kan het me niet herinneren en ik kan me het niet voorstellen. Kan het zijn dat mijn betaalde versie van AVG ook deze functie heeft? (dit verzin ik ter plekke; wellicht een onzinnige gedachte)

Je schreef: ‘Ga achtereenvolgens eens naar de twee blauw gearceerde bestanden in programma's en onderdelen (eventueel daarna ook de 2 daar direct onder staande), klik er rechts op, kies wijzigen en daarna voor repareren. Lost dat iets op?
Nee. Het lukt niet. Als ik ze selecteer dan krijg ik alleen de optie verwijderen. Ik kan ze niet wijzigen of reageren.

Morgen ga ik rustig zitten voor de stappen van dorado. Ik zal weten of het gelukt is.

Nogmaals bedant!
Dank voor je reactie!
Groet,
Maarten

Thanks! Ik ga er morgen maar eens rustig voor zitten en zal laten weten als het gelukt is!

Ehh? Je kan ze alleen maar verwijderen? Met alles respect voor jouw ogen (ik draag een bril, dus jij ziet vermoedelijk veel beter) kan ik eigenlijk alleen maar zeggen: da's nagenoeg onmogelijk. Je klikt wel op de 2012 versies?

Ow.. nee. Versie 2010. Versie 2012 kan ik niet vinden. Kan het zijn dat ze niet op mijn computer staan?

Da's wél mogelijk, de 2010 versies hebben geen reparatiemogelijkheid, dan houdt het even op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan