Na update SP2 verbeterde prestaties!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Na alle negatieve verhalen over SP2 nu eens een positief bericht: mijn zoon is sinds een aantal maanden in het bezit van een Packard Bell Amd 2.0 Ghz pc. Het ding was al direct na aankoop sloom en traag. Misschien door alle Packard Bell software die erdoorheen verweven is?
Ook een geheugenuitbreiding van 256 naar 512 Mb en de installatie van een 128 mB videokaart hielp maar gedeeltelijk. Toepassingen werkten traag of weigerden soms. Zo was het soms onmogelijk om het configuratiescherm te openen. Msconfig leverde niets bijzonders op en er was geen spyware of iets dergelijks aanwezig!
Afgelopen weekend besloot ik dan maar om over te gaan op de update van SP2 en het resultaat was verbazingwekkend: de pc had het effect van een die pas geformatteerd was: snel en stabiel!
Daarom misschien een tip voor diegenen waarvan de besturing niet zo heel lekker loopt: probeer het eens met de update van SP2 want formatteren kan altijd nog!

gkesler

Had je voor die SP2 update niet toevallig je virusscanner en firewall te strak afgesteld staan !?

Lijkt mij sterk dat SP2 het resultaat is van deze wedergeboorte :p van je pc. Ik heb allerlei conflicten gehad met mijn bestaande Firewall en virusscanner en ook andere gebruikers hebben al het nodige moeten aanpassen met hun software als ik het hier zo op Helpmij lees.

Ik ben wat dat betreft toch misschien wat sceptischer wat betreft SP2. Het is idd wel een hele verbetering maar nog niet perfect. Maar ja wie is dat nu wel ! :D :D

Groeten,

Remy

Het lag absoluut niet aan de virusscanner of firewall. In- of uitgeschakeld, het maakte allemaal niets uit en ook ik had zeker mijn bedenksels bij SP2 en daarom enige weken gewacht. Bovendien heb ik eerst de pc van mijn zonen als proefkonijn gebruikt. Ik was dus blij verrast! Ook absoluut geen problemen gehad met de bestaande software. (McAfee)

Laatst bewerkt:
Misschien dat macafee beter met sp2 overweg kan dan Norton, maar hier op het forum heb ik nog weinig positiefs kunnen vinden over sp2, mij kwam het op een format te staan, zo stabiel werd windows er van, maar ben blij eindelijk eens wat positiefs over sp2 gelezen te hebben.

Groeten Oossie

Het verbaast mij voortdurend dat er zoveel negatieve berichten over SP2 voorkomen. Nadat ik SP2 had geinstalleerd ging mijn PC steeds beter en sneller werken. Het opstarten van programma's gaat supersnel en ook het bezoeken van allerlei internetsites gaat erg snel. Mogelijk wordt dit laatste ook veroorzaakt door de snelheidsverhoging van Wanadoo. Maar bij mij gaat alles crescendo.

Laten we maar hopen dat het zo blijft. Maar SP2 mag aan mijn deur voorbij, wachten wel weer op service packs die de problemen van SP2 oplossen

Groeten Oossie

Heb je je systeem als een gedeframenteerd.
wil ook wel een werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan