Na update XP --> windows 7 resolutie niet meer instelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes84

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2014
Hoi allemaal,

vandaag windows xp geupdated naar windows 7. Is allemaal gelukt, alleen heb ik sindsdien een verkeerde resolutie. De helft van een pagina staat maar op mijn scherm en alles is veel te groot.
Ik heb geprobeerd om bij control panel de screen resolution te veranderen, maar ik kan daar niets anders aanklikken. Hij staat op 640 x 480.
Ik kan hier niets anders kiezen.
Weten jullie wat dit zou kunnen zijn?

alvast bedankt voor de reacties
Groeten Marloes

De juiste videokaart driver installeren die geschikt is voor jouw kaart, én win7 ..
Welke videokaart heb je?

Kaart wordt dus niet direct herkend of heeft niet de juiste drivers.
Van de fabrikant de juiste win 7 drivers downloaden en installeren.
"standaard vga...." Staat er altijd als de drivers niet zijn geinstalleerd.

ok! ik had inmiddels al zoiets geprobeerd.
via een kennis de tip gekregen om op deze site de drivers te downloaden

http://www.dell.com/support/drivers...k=dell optiplex gx270 drivers&scat=sup&ref=ac

en dan bij video moest ik de driver pakken waar geforce4 bij stond..

inmiddels gedaan en er is wat veranderd, maar niet verbeterd, resolutie nog steeds niet instelbaar en nu is het vooral blurry. Kan eigenlijk nog minder zien dan hiervoor. Hiervoor was het gewoon scherp maar erg vergroot.

Iemand nog tips wat ik verder kan doen? ik heb zo niks aan mijn computer :(

ps ik heb een dell optiplex gx 270 (heel oud ik weet het, maar deed het nog super!)
en een acer al 1715 scherm, weet niet of dat er ook nog mee te maken heeft?

Hopelijk kunnen jullie me nog verder helpen, bedankt alvast!

Ok, nee, dat is de verkeerde volgens mij, deze moet je hebben:

http://www.dell.com/support/drivers...leId=2731114463&languageCode=en&categoryId=VI

Die eerst downloaden, dan eerst, desnoods via Veilige mode, de nVidea in Apparaatbeheer verwijderen, herstarten.
DubbelKlik dan R126991.EXE & laat die zichzelf uitpakken, ga daarna naar de map C:\DELL\DRIVERS\R126991 of waar je het dan ook neergezet hebt, RechterMuisKlik op Setup.exe, Eigenschappen, tabblad Compatibiliteit, In compatibiliteitsmode uitvoeren aanvinken, selecteer Windows XP SP3 in de lijst, Toepassen, OK. DK Setup.exe. Na voltooid herstarten.

Windows Prestatie Index opnieuw uitvoeren, herstarten.
Windows Update, naar updates laten zoeken, controleren of er updates voor hardware zijn, zoja installeren. Herstarten.
Resolutie instellen.

na het instellen van de compatibiliteit (die al op xp3 stond) gaat het mis, als ik dan dubbelklik op setup.exe geeft ie een foutmelding, dit besturingssysteem wordt niet ondersteund :S

hierbij krijg ik helaas ook hierbij een foutmelding..

het is 32 bit en de service tag is HFZK21J

iemand nog ideeen?
bedankt wederom voor de input!

Jaaaaaa! gelukt :D

dankjewel voor je hulp!!

nog laatste vraag, ik krijg steeds andere tekens als ik b.v. een @ wil doen krijg ik soms een ander teken..
nu kan ik dat oplossen met control en shift even in te drukken, maar kan ik dat ook permanent veranderen toevallig?

ah neeee, ik doe die windows prestatie index...

enne start opnieuw op..
en tis weer terug die oude resolutie :S

help!

het is gelukt via de windows compatible set up.

enne ik kan de resolutie trouwens weer aanpassen zie ik nu.. ik heb nu de hoogtste gedaan..
maar nu is het toch weer kleiner dan daarstraks..

sorry hoor, ben lastig haha

ow met scrollen met de muis is tie weer goed! thanx voor de hulp nogmaals, ben er erg blij mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan