Na updaten realtek driver speakers dof geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MariusVerwoert

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Hallo Helpmij,

Meteen even het 2e probleem met mijn pc (ik heb echt een probleem-pc :P), namelijk het geluid.
Mijn eerste pc-probleem ging over het krijgen van een blauw scherm, lang verhaal kort, jullie adviseerden mij de drivers te updaten.
Ik heb dus netjes alle drivers geupdate, geen probleem, behalve bij mijn geluid.

Mijn pc:
Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3
Geluidskaart: Creative SB X-Fi Xtreme Audio Sound card
met daarbij: Realtek ALC885/889A/890 @ Intel 82801IB ICH9 - High Definition Audio Controller [A-2]

Nu het probleem:

Mijn geluid deed het altijd goed, ik had een oude driver er nog op uit het prehistorische jaar 2007 van realtek.
Daarnaast heb ik mijn geluidkaart altijd netjes geinstalleerd gehad met een Soundblaster X-Fi Xtreme driver.

Nu ik beide drivers heb geupdate is mijn geluid ineens veel doffer, zachter en lijkt het wel alsof er een subwoofer in mijn headset zit.
Ik heb al geprobeerd de drivers te deinstalleren, pc opnieuw opstarten, weer opnieuw de nieuwste drivers installeren (via de realtek website),
maar hetzelfde resultaat.

Is er iemand die me hierbij kan helpen? Ik erger me dood aan het zware doffe geluid wat ik nu heb.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten
Marius

Zo als ik het nu leest maak je gebruik van 2 geluidskaarten?
Als de realtek problemen levert zou ik de creative gebruiken, die is qua geluid een stuk beter als die realtek.
Die realtek is een onboardkaartje welke je via de bios kan uitschakelen.

Wedervraag, heb je alvorens je realtekdrivers ook je chipsetdrivers geupdated?

De audio controller van je moederbord uitschakelen in de bios zou al kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan