Na updates is Windows 7 plotseling niet meer legaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Berichten
156
Ik heb een DELL optiplex 780 backup computer die ik zelden gebruikt. Zo nju en dan moet ik die updaten!

Na 140 updates op mijn DELL Optiplex 780 is Windows 7 ineens niet legaal meer! De sticker met de code is er al lang vanaf na 5 jaar.
Ik ben met Google een oplossing wezen zoeken, en ja hoor, ik vond op een Amerikaanse site een fix die het probleem kon verhelpen! Ik zou beter moeten weten!!!
Maar goed, die hotfix heb ik dus geistalleerd, en nu werkt niets meer! Het volgende gebeurt als ik een reparatie uitvoert met mijn installatie schijf van Windows:

Na de reparatie, althans de poging daartoe krijg ik de volgende mededeling:
Windows failed to start. A recent hartware or software change might be the cause to fix the problem:

1 Insert your Windowd installatie disk and restart your computer

2 Choose your language settings next,

3 Click repair computer.

Maar dan zie ik dit staan:

File: Boot\BCD
Status: 0xc00000000f
Info: An error occured while attempting to read the Boot configuration data.

Nu zie ik vier lichtblauwe blokjes van het Windows 8.1 opstartmenu! En begint alles weer opnieuw.

Wat kan ik hier zelf nog aan doen? De originele Windows DVD met Windows 7 erop heb ik nog.
 
Veilige mode opstarten lukt nog wel (F8 tijdens bios scherm)?
Dan laatste werken config terugzetten of doorstarten in veilig mode en herstelpunt terugzetten..
PS: maak de volgende keer een image... en haal de sleutel uit de software en sla die ergens veilig op.

Of zit er nog een herstelpartitie op? (wrs niet omdat je de DVD hebt...)
 
Laatst bewerkt:
Helaas Andre, ik kan wel veilige modus selecteren, maar dan komt dat Windows 8 startmenu pictogram weer en loopt het weer vast!
Die DELL Optiplex 780 is nu ruim 5 jaar oud, misschien het goeie moment om afscheid te nemen. Maar wel jammer!

gertini
 
Je kunt hem altijd schoon maken door vanf een boot CD als Hirens boot CD te starten en dan na nieuw opstarten... een herinstall doen.
 
Niets helpt!

Daar ga ik weer Andre, Ook Hirens werkt niet. De media wordt niet herkent zegt Optiplex 780! Er is maar één oplossing, een nieuwe, of zo goed als nieuwe HDD, of de chemisch vuilcontainer?!

In ieder geval bedankt voor de suggesties!\

gertini
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan