Na upgrade geheugen geen prestatie verbetering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn Metheny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Hoi,

Ik heb gister 2 geheugenkaarten van het type Corsair 1 GB Value Select PC3200 DDR SDRAM aangeschaft en vervangen voor de 2 geheugenkaarten die op het moederbord aanwezig waren (dit waren overigens 256 mb kaarten). Mijn verwachtingen waren hoog alleen de prestaties vielen zwaar tegen. Ik merk geen verschil zelfs na het updaten van mijn chipset en de bios. De bios herkent de geheugen aanpassing wel maar volgens mij gebeurd er verder dus niets. Ik zou mijn moederbord kunnen upgraden naar 4 gig, maar dat gaat mij voor nu even iets te ver. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie's!!!!

Goede vraag.
Ik vraag me af of Windows bij het installeren ook je geheugen initializeert. (Dit doet hij namelijk wel met processor, moederbord enz). Take a look in je hardwarebeheer.

Hangt ook van de toepassing af of je prestatiewinst opmerkt.

Bedankt voor jullie reacties maar ik kan er helaas weinig mee. Volgens mij moet het zo zijn dat als je 2 gig ipv 512 mb bijprikt echt aan alles moeten merken dat er 3x zo veel geheugen in zit. Niet alleen bij het opstarten maar ook bij programma's zoals cubase of zelfs bij meerdere programma's tegelijk.

Schiet mij maar lek.....:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan