Na upgrade van geheugen "ernstige systeem fout ontdekt"

Status
Niet open voor verdere reacties.

WvdS

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
20
Hallo,

na lang zoeken dacht ik het te hebben.. eindelijke een geheugenbalkje dat samen met mn huidige geheugen werkt.. .. .. dacht ik :'(

Ik had: 2* 128, synh, 133mhz

nu heb ik: 3* 128, ???, 133mhz

pc werkt lekker, opent alles goed, tot dat hij zich op eens reset, zonder waarschuwing vooraf.. na het opstarten vertelt hij dat er een ernstige systeem fout is ontdekt.. alles leuk en aardig, maar hoe komt dit..

kan het zijn dat een geheugenbalk net wel of net niet werkt/samenwerkt? wie kan mij hier een oplossing voor geven en weet iemand ook te vertellen wat de "SYNH" op mn orginele balkjes betekend?

mijn pc is trouwens een compaq P3 933mhz Zie afbeelding mijn PC
 
Kan je niet duidelijk aangeven om welke foutmelding het precies gaat?
 
Hallo,

Mijn ervaring is dat Compaq's (zeker de oudere) heel kieskeurig zijn wat merk/type geheugen betreft.
Als je op de Compaq-site even het type en nummer van je computer intypt krijg je wel een overzicht van merk/type geheugen dat compatible is met je computer.
Misschien kun je je nieuwe bankje nog ruilen ?
Succes,
Harry.
 
sorry dat verhaal van Harry was ik vergeten toe te voegen.
Kijk ook eens op www.interngeheugen.com
Daar hebben ze een wizard voor alle type geheugen en systemen.
Compaq kan namelijk compatibiliteitsproblemen opleveren als je er zomaar geheugenbankjes in prikt.
 
Hallo !

Op de Compaq-site klik je rechts op "Zakelijke producten", en dan bovenaan op "Ondersteuning en Drivers".
Even type en nr. van je PC intypen en je krijgt alle informatie die je nodig hebt.
(Ik zag trouwens net dat er ook een Patch beschikbaar is i.v.m. geheugen, maar dat ligt aan je type moederbord)
Hopelijk kom je er zo uit!
greetz,
Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan