na upgrade van XP naar Windows 7 geen draadloos internetverbinding op laptop meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmullers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2015
Ik heb een oude laptop met Windows XP, welke ik voorheen zelf gebruikte. Nu gebruiken de kinderen deze (incl. internet/ WIFI). Vandaag de laptop ge-upgrade naar Windows 7 (laptop is een windows 7 laptop). Installatie goed gegaan, maar nu kan ik geen draadloos netwerk vinden voor de internet verbinding. De laptop geeft aan dat er geen verbindingen zijn. WIFI knopje staat aan en de router werkt (want allen andere apparaten doen het er op). Als ik een nieuwe verbinding wil maken, dan kan ik alleen maar "inbelverbinding of breedbandverbinding" maken. Er staat dus niet bij draadloos verbinding maken.

Kortom, mijn vraag is hoe kan ik na de upgrade van XP naar 7 weer draadloos verbinding maken met internet?

Heb je de drivers van je WiFi ook geïnstalleerd na de upgrade?

Deze zijn vrijwel altijd te downloaden via de site van de fabrikant ;)

Door bv. een schermafbeelding van je apparaatbeheer te plaatsen in je reactie kunnen we een eindje op weg helpen.

Doe ook het volgende:
Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als"
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices (only problems)
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Nee niet gedaan. Hoe doe ik dat?

Mijn voorkeur gaat uit naar de drivers rechtstreeks bij de fabrikant downloaden en zelf installeren. De tip van Terrarabo kan je overigens ook proberen, misschien wel zo makkelijk voor als het installeren van drivers nieuw voor je is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan