Na vakantie is PC opeens super traag -> 100% CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnomz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik maar geen oplossing voor weet te vinden. Ik ben net terug van een 3-weken vakantie en om de een of andere reden is mijn PC opeens vreemd aan het doen. Nog voordat ik wegging speelde ik Duke Nukem Forever met heerlijke FPS, mede omdat er net een patch was uitgebracht dat het Multiplayer aspect een nog hogere FPS boost gaf, maar nu opeens loopt het traag als de pest. Ook World of Warcraft loopt voor geen meter. Het loopt traag en mijn muziek in de achtergrond vervormd. Wanneer ik naar processen kijk zie ik dat maar liefst 80% van mijn CPU gebruikt wordt en soms zelfs 100%!

Wat is er gebeurt sinds ik teruggekomen ben van vakantie... ik heb geen idee. Niemand is achter mijn PC geweest, dus dat kan het niet zijn. Wel heeft mijn Windows een aantal automatische updates geïnstalleerd. Kan het dit zijn? Ik heb ze al eens verwijdert maar het probleem ging daarmee niet weg.

Ik heb ook maar eens de nieuwste videokaart drivers gedownload maar tevergeefs. Mijn Intel processor kan ik niet updaten want ik heb de nieuwste drivers eronder, en de BIOS flashen kan ook niet aangezien die ook up-to-date is (zonder de flash kon ik niet eens 64 bit installeren).

Ik weet dus niet meer wat het kan zijn. Om het even op te sommen: Wanneer ik een, grafisch zwaar spel speel, dan trekt mijn CPU het niet meer om de een of andere reden. Bij een oud spel als Doom 3 merk ik niks, maar bij World of Warcraft gigantisch (omdat ik altijd op Ultra graphics speel). Ik heb de kast open gehaald maar van stof is ook geen sprake, en de CPU wordt ook niet te warm want ik heb het via SpeedFan in de gaten gehouden dus lijkt mij ook niet dat het met koelpasta te maken heeft...

Ik zit op Windows 7 64-bit, heb een GTX260 en een E7500. Moederbord is een MSI G31M3 V2 (MS-7529).

Bij voorbaat dank!

Opgelost - batterij van moederbord ff eruit en erin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan