• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na valedatie automatie tweede waarde tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimix69

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
Hallo,

IK heb een probleem Ik heb een product geselecteerd (in het geel) achter dit product komem twee waardes te staan (rood en groen) die geselecteerd worden. Nu wil ik dat de laatste waarde (groen) automatische wordt in gevoerd als de eerste waarde(rood) geselecteerd wordt. laatste waarde(groen) is altijd een minder dan de eerste waarde (rood)Bekijk bijlage test 16-08-1969.xlsxBekijk bijlage test 16-08-1969.xlsx.

Wie kan me helpen.

Groetjes

Wim Wieser

Na valideren automaties tweede waarde tonen

Bedankt,

Het werkt inderdaad. Maar is het ook mogelijk zonder macro. Dit wordt in een groter bestand gebruikt wat in Open Office wordt bewerkt. Ik heb dan liever geen macro's

Groetjes
Wim

In het groene vakje.
Code:
=1*DEEL(C2;4;LENGTE(C2))-1

Wim,

verwijder de 1* eens uit de formule....

dan wordt het zo:
Code:
=DEEL(C2;4;LENGTE(C2))-1

Zet de 1* weer terug en verander "deel" in "midden".
Waarschijnlijk heb je excel 2010 en daar bestaat "deel"niet meer en is vervangen door "midden".

Niels

Of je hebt een komma als scheidingsteken i.p.v. punt-komma.

Hallo,

Ja dat was hem.

Nu heb ik een andere vraag.

Nu moet de opdracht in cel F2 alleen maar uitgevoerd worden als in cel A2 3 of 4 wordt gecelecteerd. en cel F2 moet dan leeg blijven als de andere opties in cel A2 gekozen worden. Bekijk bijlage test 17-08-1969b.xlsx

Alvast bedankt,

Groetjes Wim

Code:
=als(of(a2=3;a2=4);deel(c2;4;lengte(c2))-1;"")

Laatst bewerkt:

Hallo,

Ja dat werkt,

Maar nu heb ik de cijfers veranderd in worden Bij voorbeeld. rood wit blauw enz. enz
Maar dan krijg ik weer een #naam? fout.Bekijk bijlage test 17-08-1969c.xlsx

Groetjes Wim Wieser

Namen moet je tussen " " zetten :
Code:
A2 = "Groen";A2="Paars"

Bedankt dat was het

Goetjes Wim

Ik begrijp dat je verder wil werken met je bestandje, maar niet vergeten de vraag als opgelost te zetten.
Bvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan