Na veranderen van wifi/router kanaal geen signaal of verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

KNN88

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2012
Hallo,

Ik probeer het kanaal van onze wireless router te veranderen van 11 naar een wat minder druk kanaal. Dat lukt wel met de instellingen, maar nadat ik het heb veranderd naar 6 of naar 8 dan krijg ik op geen enkel draadloos apparaat verbinding. Bij kanaal 8 krijg ik dan wel een signaal maar kan ik nergens ermee verbinden en bij 6 krijg ik dan helemaal geen signaal. Is elk apparaat bij voorbaat al ingesteld op een bepaald kanaal of zou dat niets moeten uitmaken? Ik heb een Linksys WRT54GS router met de laatst bekende firmware.

Vriendelijk bedankt alvast!

a. Is die Linksys de enige draadloze router in huis? Indien niet, waar staat de andere router op ingesteld? [SSID én kanaalnummer] Wellicht conflicteert dat.
b. Kan het niet zijn dat er andere draadloze netwerken in de buurt hetzelfde SSID gebruiken als jouw Linksys router?
c. Ik neem aan dat je verder geen draadloze repeaters of draadloze extenders of accesspoints hebt in je netwerk (sluit aan op vraag a.)

Tijs.

a. Is die Linksys de enige draadloze router in huis? Indien niet, waar staat de andere router op ingesteld? [SSID én kanaalnummer] Wellicht conflicteert dat.
b. Kan het niet zijn dat er andere draadloze netwerken in de buurt hetzelfde SSID gebruiken als jouw Linksys router?
c. Ik neem aan dat je verder geen draadloze repeaters of draadloze extenders of accesspoints hebt in je netwerk (sluit aan op vraag a.)

Tijs.

De Linksys is inderdaad de enige router en draadloze zenders/ap in huis in huis en SSID is anders dan alle andere routers in de buurt. Gezien via een Wi-Fi analyzer. Ik vind t gwn beetje vreemd dat overal op internet gezegd word dat je elk kanaal zonder problemen kan instellen :P Kanaal 1-3 en kanaal 11 zijn trouwens het drukst bezet vandaar dat ik die probeer te vermijden.

Ik heb dan geen tips meer. Je zou kunnen proberen het netwerk te laten "vergeten"/verbreken vanaf de clients en dan Netwerklijst vernieuwen laten doen en opnieuw verbinden. Mogelijk levert dat wat op. Anders eens kanaal 1 gebruiken, zoals W4RH34D als tip gaf. Ik ben het overigens met je eens dat kanaal 1 t/m 13 allemaal bruikbaar zouden moeten zijn met die router.

Tijs.

Ik heb dan geen tips meer. Je zou kunnen proberen het netwerk te laten "vergeten"/verbreken vanaf de clients en dan Netwerklijst vernieuwen laten doen en opnieuw verbinden. Mogelijk levert dat wat op. Anders eens kanaal 1 gebruiken, zoals W4RH34D als tip gaf. Ik ben het overigens met je eens dat kanaal 1 t/m 13 allemaal bruikbaar zouden moeten zijn met die router.

Tijs.

Ja ik zal dat eens proberen en anders laat ik t gewoon maar op 11 staan, toch bedankt voor je antwoord! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan