Na vergrendelen en weer ontgrendelen van laptop worden er twee schermen opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdo1984

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
54
Hoi hoi,

Ik weet niet zeker of mijn vraag thuis hoort onder 'Besturingssytemen', maar daar kom ik vanzelf achter :).

Als ik mijn laptop vergrendel en vervolgens weer ontgrendel worden er steeds twee dezelfde schermen (C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's) opgestart.

Hebben jullie enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat deze schermen niet meer opgestart worden. Ik heb ze namelijk helemaal niet nodig en het is nogal irritant om ze elke keer weer weg te moeten klikken.

Zie bijlage voor een PrintScreen van het scherm.

Bedankt voor jullie hulp.

Gr. Lotte
 

Bijlagen

  • Venster Programma's.doc
    85 KB · Weergaven: 44
msconfig

Ga naar>start>uitvoeren>typ
msconfig
enter
kijk of daar het pad staat wat je aangeeft en haal daar 't vinkje weg
zo niet,dan horen wij 't wel en moet je waarschijnlijk 't register in.
 
Ga naar>start>uitvoeren>typ
regedit
enter
Hkey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
kijk daar of er 'n sleutel staat die naar dat pad verwijst
Heb je dit probleem allang of is 't zomaar ineens gebeurd?
 
Laatst bewerkt:
Helaas zie ik daar het pad ook niet tussenstaan.

En het probleem is zomaar ineens ontstaan. Een collega van mij kwam er achter dat er vanalles en nog wat met mijn profiel aan de hand was. Dus deze is opnieuw aangemaakt, maar heeft helaas dit probleem niet verholpen.
 
je kan eventueel nog kunnen kijken bij start--> alle programma's --> opstarten

misschien dat daar een snelkoppeling staat naar de desbetreffende map.
 
heb je al gecontroleerd op spyware?

ook kan je eventueel inloggen op een ander account als die bestaat. kijken of het dan ook nog steeds gebeurt. Als het probleem dan niet aanwezig is zal het toch met je profiel te maken kunnen hebben. als er een nieuw profiel wordt aangemaakt controleer dan met het administrator profiel of de gebruikersmappen ook echt weg zijn.

Heb je toevallig iets geinstalleerd de laatste tijd?

Controleer ook nog of er bij geplande taken iets aangegeven staat.
start --> alle programma's --> bureau-accesoires --> systeemwerkset

als je daar niet uit komt kun je altijd een screenshot maken van dat venster
 
Ik heb nog niet gecontroleerd op Spyware, omdat ik ook niet weet hoe ik daarop kan controleren. Ik zal dit eens aan mijn collega vragen.

Ik kan niet inloggen op een ander account, omdat die niet bestaat. Het is wel zo dat dit probleem ook op mijn oude profiel bestond. Dit oude profiel is door systeembeheerder verwijderd via het administrator profiel (heb er met mijn neus bovenop gezeten :)).

Ik heb wel een en ander geinstalleerd, maar dit is al enige tijd geleden. Ik dacht zelf dat het namelijk aan twee programma's zou kunnen liggen, maar dit is niet het geval. Want ook als deze programma's er niet opstaan bestaat het probleem nog.

Bij geplande staken staat helemaal niets. Het enige wat in dat venster staat is een nieuwe taak toevoegen.

Jammer dat we er nog steeds niet achter zijn. Bedankt voor al je hulp tot nu toe!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan