na verhuizen nog steeds niet online

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurien

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2002
Berichten
74
Ik ben verhuist, maar kan maar niet online komen. Zwaar bagger dus!!!

Het probleem:

Had adsl in de vorige woning. Half november doorgegeven dat ik adsl wil in mn nieuwe woning vanaf 1dec. Zou geregeld worden. Adsl lijn is goed doorgeschakeld, dat dus wel

Doe mn pc aan. log/bel in. Gaat goed, want ik maak verbinding. De xp gebruikes weten wat ik bedoel als ik zeg dat er zo n pop-up dingetje komt waarin je de snelheid van je internet ziet staan '1.1mbs'

Maar het irritante is dat zodra ik een pagina wil openen hij naar de hostnaam zoekt, en die niet kan vinden

Ik heb mn modem opnieuw geinstalleerd, wanadoo gebeld die zei dat er wel een inkomend signaal was (dus...) heb van telefoonsnoer gewisseld en heb kpn gebeld die zei dat alles stappen die genomen moeten worden om een adsl-lijn te verhuizen, genomen waren.
Ik heb zelfs alles op virussen/spyware gecheckt, alleen leek me dat een beetje onnodig

Wat moet ik nu doen????
 
Als ik het goed begrijp heb je en USB adsl modem?

En heb je alles op precies dezelfde manier aangesloten als voor de verhuizing?

Heb je ook hetzelfde telefoonnummer of een andere? Want als je een andere hebt moet je misschien je modem wel opnieuw installeren.

Misschien is het ook een idee om te kijken of je IP instellingen wel op 'automatisch' staan in plaats van 'handmatig', want het kan zijn dat jij op je nieuwe adres een andere IP moet gebruiken
 
Die staat inderdaad op automatisch. Mn modem (usb ja)heb ik gister opnieuw geinstalleerd, wat niet geholpen heeft

Het telefoonnummer is overigens hetzelfde gebleven.


Het rare is, is dat ik 7 maanden geleden verhuist ben en met dezelfde computer, modem, provider etc etc geen problemen had. Naar mijn weten heb ik alles, na alles ook gecheckt te hebben, goed aangesloten.

Kan het zijn dat het niet aan mij ligt??? Ik wordt morgen terug gebeld door een 'specialist' van Wanadoo. Misschien dat ik een tip van jullie kan voorleggen aan hun...
 
Tja ik zou dan zeggen dat het niet aan jou ligt, als je de splitter en telefoonkabels allemaal goed hebt aangesloten precies zoals eerst..
 
Hebben ze bij Wanadoo misschien ook een tooltje om je internetverbinding te testen? Deze geeft n.l. precies aan waar het probleem zit (ik heb Planet)

..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan