na verhuizing werkt router niet meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

thanoob

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Hoi,

Ik ben verhuisd en plug m'n router weer in een andere modem en het enige wat ik krijg is een lokaal netwerk. Ik heb me helemaal suf ge-googled maar ik kom er niet uit. Las al een aantal keren dat vista vaker dit probleem heeft, maar mijn xbox vindt het netwerk wel maar krijgt ook geen verbinding met het netwerk.

Ik heb een UTP aansluiting in de muur. Sluit ik mijn laptop met een kabel rechtstreeks op deze aansluiting aan heb ik gewoon internet. sluit ik de router op deze aansluiting aan, om een draadloos netwerk te creëren ontvang ik op mijn laptop en xbox alleen een lokaal netwerk. Ik kan wel andere pc's in het netwerk zien. Heb andere ip adressen opgegeven, dns servers verandert maar niks helpt.

Ik heb een Linksys router, type: wrt54g2 v1.

Heb de router ook weer naar fabrieksinstellingen gebracht, hielp ook niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ben ten einde raad.

Groeten Nick.

Ik heb een UTP aansluiting in de muur
Zit je in een studentenhuis of zo? Ik denk dat je te rade moet gaan bij degene die aan de andere kant zit van die UTP-aansluiting en met zijn computer het internet er op zet.
Of kan je het niet aan een medebewoner vragen?

Zit je in een studentenhuis of zo? Ik denk dat je te rade moet gaan bij degene die aan de andere kant zit van die UTP-aansluiting en met zijn computer het internet er op zet.
Of kan je het niet aan een medebewoner vragen?

nou het zijn allemaal studio's. Er ligt gewoon een modem in de meterkast en die verdeeld volgens mij allemaal kabels door het pand. Elke kabel eindigt dus bij zo'n UTP doos. De rest heeft gewoon internet. Het ligt ook niet aan die aansluiting, want dan had ik ook niet rechtstreeks internet. Tis volgens mij puur de router.

Doe het eens zo:
a. Log met je laptop in op de Linksys.
b. Kijk na of de Linksys op de WAN-kant (dus bij Internet Connection Type) op Automatic configuration - DHCP staat.
c. Ga in de Linksys naar MAC Adress Clone, zet die op Enable. Klik op Clone your PC's Mac en klik daarna op Save Settings.
d. Sluit dan de WAN/Internet aansluiting achter op de Linksys aan op die UTP aansluiting in de muur.
e. Log in op de Linksys via het lokale (bedrade of draadloze) netwerk en na welke ip-adressen de Linksys heeft op zijn Internet-kant en op de LAN-kant (bij Status). Schrijf op welke ip-adressen dat zijn. Het mogen niet beiden een 192.168.1.x ip-adres zijn, want dan werkt de Linksys niet als router. Als dat tóch het geval is, meld ons dat dan bij je volgende posting.

Overigens kunnen de stappen a t/m d vaak worden overgeslagen als je de (router-)modem van je provider een hele nacht uitzet en dan aanzet, helemaal laat opstarten en dán de Linksys aan te sluiten via diens WAN/Internet-aansluiting achterop.

Succes,

Tijs.

Als ik dit zo lees denk ik dat er hier twee dingen door elkaar spelen. En als ik het goed heb, door termen die je gebruikt, heb je een subnet gemaakt. Maar je wil eigenlijk op het al aanwezige lokale netwerk (met internet) met niet alleen je pc maar ook met de rest. Toch?

Mijn interpretatie van wat jij schrijft, en verbeter me als ik het mis heb:
Maar eerst even dit: een router. Da's in de praktijk een modem en een switch in 1 kastje. Dat vind je vaak in de meterkast...
De modem zorg voor de verbinding met internet en het maakt de "vertaalslag" naar het lokale netwerk (thuis vaak met ip binnen 192.168.x.x , bedrijven hebben ook andere ip bereiken als 10.x.x.x en zo).
Omdat een modem maar 1 ingang en 1 uitgang heeft hangt er meestal meteen een switch aan. Een switch verdeelt de lijnen en heeft - als het in het zelfde kastje zit en dan "router" wordt genoemd - vaak 4 poorten. Dat betekent dat je op zo'n kastje 4 computers kunt aansluiten. Of een grotere switch (met 8, 16, 24 of nog meer poorten) zodat je een lokaal netwerk met meer computers kunt aansluiten.
Het lijkt er op dat zo iets in jouw pand is gebouwd; dus eigen computer in de muuraansluiting prikken en je kunt op internet.

Maar jij wil naast je pc iig ook je xbox aansluiten. Ofso?
Dan heb je eerder een extra switch nodig en juist geen router.
Of je moet alleen het switch gedeelte van een aanwezige router gebruiken.

Sluit je het aan als een router naar internet dan maak je een subnet, en dan kun je de andere computers vaak niet eens zien en als dat wel zo is, niet benaderen.
Maar als je het switch gedeelte gebruikt kan iedereen van het netwerk jouw pc, xbox en wat er nog meer aan hangt bij jou, ook zien en benaderen!
Installeer dan iig een firewall op je pc.

En kijk eens hoe je je router als swithc kunt instellen.
Soms is het voldoende de pc kabel in poort1, xbox in poort 2 en een netwerkkabel in poort3 en in de poort in de muur...
Hoop dat dit voor jou ook werkt!

Anders moet je iig dhcp uit zetten in je eigen router (er mag er maar 1 op het netwerk zijn!!!) en je moet dan uitvogelen wat het ip adres is van de "echte"router. Daar moet je de jouwe dan naar laten wijzen.
Laat eerst maar horen hoe het er voor staat... :D

als je nu de 'router' in stelt als bridge kan het probleem op gelost zijn. Ik denk namelijk dat de main(router) je een andere ip heeft gegeven waardoor je eigen router niet meer het internet punt(door gang) oude router kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan