na verplaatsen van map is deze nog op oude plek zichtbaar maar niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Sorry voor eventuele dubbele vragen (ik heb deze vraag in een ander forum ook gesteld maar ben nu kwijt waar het stond. overigens wist men daar geen oplossing).

Ik zet voor een bepaalde bezigheid regelmatig een bepaalde folder (inclusief de daarin aanwezige bestanden) naar een andere plek. Een software-programma dat ik gebruik, gebruikt deze folder om bestanden in te plaatsen en maakt 'm aan als ie niet bestaat. Echter zo af en toe na het verplaatsen (soms met cntl-x cntrl-v, soms met WINSCP naar een site) is de folder zowel op de nieuwe alsook nog op de oude plek zichtbaar. Ik kan er echter niks meer mee doen. Niet weggooien, niet renamen en er kan ook niks naar geschreven worden. De software die ik gebruik loopt dus mis want de folder bestaat wel maar is niet toegankelijk.
De folder is zichtbaar met alle door mij daarvoor gebruikte programma's, o.a de Windows verkenner en de dos-box.

Tot op heden is de enige oplossing herstarten van de computer. Dan is ie weg. is er nog een andere mogelijkheid? Weggooien met de verkenner lukt niet en met een dos commando in de dos-box ook niet

groetjes, Anjo

Gebruik Unlocker om uit te zoeken welk proces de map (en/of de bestanden erin) 'bezet' houdt. Je kunt ze dan ook vrijgeven, maar zorg er wel voor dat je zeker bent dat de kopie goed gelukt is.

Succes,

Tijs.

Dag Tijs

Weet je ook een mogelijkheid zonder een apart software-programma? Als het niet anders is, dan download ik het hoor (steeds opnieuw opstarten is niet leuk) maar ik wil mijn machine graag zo "schoon" mogelijk houden zonder allerlei gadgets,

groetjes, Anjo

Zonder tool ga je het nooit kunnen uitzoeken van welk proces je probleem vandaan komt. Dus je zult toch echt een tool moeten gebruiken als je er geen prijs op stelt telkens te moeten herstarten.

Tijs.

Dag Tijs

het programma zit er op en met de rechtermuisknop is het ook zichtbaar. Echter mijn ongewenste map is inmiddels verdwenen (geen idee waarom. Ik heb alles afgesloten om unlocker te installerenmaar dat helpt normaal gesproken niet). Ik kan de fout niet expres oproepen. Soms gebeurt het meerdere keren per dag, soms een hele week niet.

Ik kan het dus op dit moment niet uitproberen maar zoals ik het bekijk doet dit programma wat ik wil dat het doet: Een folder weggooien die ik niet mag weggooien (om welke reden dan ook: normaal mag dat wel en ik heb 'm zelf aangemaakt)

met dank!

groetjes, Anjo

Graag gedaan.

PS: Als het 'blokkerende' proces explorer.exe is, dan kan het gerust zijn dat (eigenlijk) je anti-virus pakket verantwoordelijk is voor de 'blokkade'. Je zou dus kunnen overwegen om de hoofdmap waar die submap in wordt aangemaakt (en evt. de doelmap) uit te sluiten van real-time anti-virus controle.

Dit programma heeft mij (en miljoenen anderen ook) vaak geholpen. Ik ga er inderdaad vanuit dat je ermee geholpen gaat zijn.

Graag je vraag op opgelost zetten door te klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina.

Tijs.

ik zie de balk (denk ik) maar er zit geen keuze bij om de status opgelost te zetten. ik zal er wel overheen kijken vrees ik.
ik zal het zo snel mogelijk doen als ik het kan vinden

groetjes, Anjo

inmiddels gelukt!
even refreshen van de browser...

groetjes, Anjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan