• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

na verticaal zoeken een cel kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb in Excel een 'plattegrond' gemaakt van een magazijn met producten.
Elk porduct staat op een bepaalde plek (bijv. Stelling A, vak 02, plank 01 wordt lokatiecode A0201).
Met verticaal zoeken kan je eenvoudig aan de hand van het ingegeven artikelnummer zien hoeveel er op welke lokatie staat.
Nu wil ik eigenlijk in de plattegrond de bijbehorende cel laten 'verkleuren' en de hoeveelheid hierin zetten.
Op één lokatie (=plank) kunnen meerdere producten staan, wellicht is dat een probleem?
Als een ander artikelnummer wordt ingegeven zou dan uiteraard die bijbehorende lokatie moeten kleuren en de voorgaande gewist.
Voor een VBA-expert slechts 'a small step'...denk ik

Gerald

Bijgevoegd een voorbeeld bestandje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kijk eens of dit een mogelijke oplossing van uw probleem kan worden.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Hallo Gerard

Om de één of andere reden lukt het mij niet meer om een aangepast bestand te uploaden.
daarom maar even zo

Zet in F3 de volgende formule

Code:
=ALS(ISNB($N$7);"";ALS($O$7=$I$3&"0"&$F$1&"0"&J3;$N$7;""))

Voor de voorwaardelijke opmaak Celwaarde =$N$7 en opmaak instellen.

Daarna doortrekken naar beneden t/m F6 en kopieren naar F8
In F8 de formule aanpassen =$I$3 wordt =$I$8
In F13 wordt dat =$I$13 enz.

De andere kolommen kun je zelf verzinnen.... denk ik.

Mvg

Piet

Mvg

Piet

foutmelding?

Kijk eens of dit een mogelijke oplossing van uw probleem kan worden.

Cobbe

Cobbe,

Vraagje: waarom staat er in tabblad data achter de 1e 16 regels een celverwijzing? Ik neem aan dat je daar mee 'zoekt'?

Voor de eerste 16 werkt dat prima, met één opmerking: als je een 2e artikel kiest, zou de eerste gewist moeten worden enz. Nu blijft de waarde staan in de betreffende cel.
Als ik nu een H nummer aanklik buiten de 1e 16 dan krijg ik een foutmelding op deze regel:
Sheets("Plattegrond").Range(Sheets("Plattegrond").Range("P9")).Interior.ColorIndex = 3

Ook zou het erg handig zijn als je het H-nummer kunt intikken in cel L& van tabblad Plattegrond ipv scrollen door de dropdown lijst (of intikken en dat de 'cursor' meeloopt in de lijst, nog mooier).

Gedachte van een leek: zou je niet een cel meerdere namen kunnen geven, bijv cel F11 (blad Plattegrond) als namen toekennen de lokatiecodes die bij een produkt horen en dan als het ware zoeken op die gegeven naam (=lokatie). Excel zoekt dan of er een cel de naam heeft van de lokatiecode die in cel O7 geplaatst is met verticaal.zoeken().

Maar tot nu toe alvast bedankt voor je snelle reactie.

Gerald

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan