Na vervangen harde schijf (WD5000), lukt installatie W7 niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hvdl70

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Mijn harde schijf van de laptop DELL INSPIRON 1750 heeft het begeven.
Ik heb een nieuwe HD van 500GB aangekocht van WesternDigital.
Bij installatie van W7 blijft de PC vragen naar de harde schijf, hij vindt deze niet meer en kan eveneens geen drivers vinden.
In BIOS is de harde schijf ook niet te vinden.

Een vriend zei me de BIOS te updaten, maar verder dan het downloaden van de bios EXE file op de andere PC en deze op CD zetten geraak ik niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Thx
Hans

Hoi,

Heb je de hardeschijf wel goed aangesloten? En dat de jumpers goed zijn ingesteld?
Groet,

Laatst bewerkt:
Welke sata versie heeft die harde schijf?
Hij zal toch echt eerst in de bios moeten worden herkent wil windows hem kunnen zien.

Het is een schijf van Western Digital (Scorpio blue) type WD5000LPVT-75G33TO (5400RPM), eigenlijk het zelfde model al er voorheen instond, behalve dat de schijf wat groter is (vroegere 320GB), er staan geen jumpers ingesteld (was bij de vorige ook niet) > moet dit dan?
WD5000 (1).jpg
De schijf is dus volledig leeg, en ik probeer via de installatie van W7 de schijf te formatteren en opnieuw te gebruiken met windows er op natuurlijk.
Ik kan toch niet vanuit BIOS de schijf formatteren, of ben ik verkeerd?

Mijn eerder gemaakte startup schijf werkt niet meer (omdat hij waarschijnlijk geen WIN meer vindt :confused:)

Grts
Hans

Maare, wat mankeerde er aan de andere schijf, lag het niet aan de laptop?

En nee, vanuit de bios kun je niet partitioneren en/of formateren.

Kan ook niets vinden dat een biosupdate het probleem van herkenning van die schijf op zo lossen, waar had je die biosupdate vandaan en wat zou die oplossen?

Je zou in de bios wel kunnen kijken of je de sata controller op ide modus kunt zetten, zou niet nodig moeten zijn maar toch.

Maar al met al, de schijf zou eerst in de bios herkent moeten worden wil je verder kunnen.

Hoi allemaal, probleem opgelost. De nieuwe schijf is iets minder dik en was niet correct in de SATA connector geplugd!
Nu kan ik weer verder.
Dank aan Ydeschoe!
Dank aan de rest voor reacties!:thumb:

Grts
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan