Na verwijderen bestanden, zie toch nog filenamen op de Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Met IE Privacy keeper kun je het weliswaar onmogelijk maken bestanden te herstellen,
echter zie ik - na de run met Recuva - dat er nog altijd filenamen op de Harddisk te vinden (te zien) zijn. Hoe krijg je die nu definitief weg ?

Dit het goede bestand

Is het dit bestand : KillDiskSuiteFree-Setup.exe
Nog bijzonderheden, of is het 'n kwestie van installeren en runnen !

Hoi !

@Jozo: ik nam aan dat TS. een partitie schoon wilde hebben !

Greetz,

Harry.

Nee, natuurlijk niet de hele schijf incl. WinXP leeg.
Alleen wil ik dat na een run van EERST IE Privacy Keeper en vervolgens
Recuva (waarmee je in feite bestanden kunt herstellen), dat ik in het Recuva
overzicht (van evt. te herstellen bestanden) de filenamen niet meer zie.
Het gekke is dat je IE Privacy Keeper wel zo kunt instellen dat ie de namen
van mappen hernoemd, maar dus niet de optie biedt om dat ook voor de filenamen te doen.
Ik bedoel, wat heeft al dat zogenaamde verwijderen van internetsporen e.d. voor zin,
als je uiteindelijk toch altijd via die filenamen het surfgedrag van iemand kunt vaststellen.

Ik bedoel, wat heeft al dat zogenaamde verwijderen van internetsporen e.d. voor zin,
als je uiteindelijk toch altijd via die filenamen het surfgedrag van iemand kunt vaststellen.

Gebruik ccleaner dan.

Oke, ga ik doen; ik laat horen of het voor mij tot het gewenste resultaat leidt.

Tja, wat ik al dacht. Ccleaner werkt, da's niet het punt. Het doet ongeveer hetzelfde als
IE Privacy Cleaner.
Voor alle duidelijkheid :
Als ik 'daarna' Recuva (recover files-prorgramma) draai, zie je dus een overzicht van verwijderde files; en die je dan niet meer kunt herstellen. En dat moet ook,
vorengenoemde progjes doen hun werk dus goed.
Maar, de filenamen blijf je zien. Iemand die Recuva dus draait (stel dat je je PC hebt verkocht), ziet - hoewel die niets meer kan herstellen - wel de filenamen, dus ook ziet ook iemands surfgedrag.
Mijn vraag is dus, of je zonder rigoreuze opties die filenamen : of onherkenbaar kan maken, of dat je met 'n ander progje ? ? zelfs die namen kunt laten verdwijnen.

Dat zijn dan nog namen van bestanden die niet veilig hebt verwijderd, denk ik.

Installeer Clean Disk Security en gebruik de optie "clean standard free space" , zeker als je hem insteld op meerdere passes (guttman 35 passes wordt gebruikt door de amerikaanse inlichtingen diensten) dan is er echt niets meer terug te vinden,

http://www.theabsolute.net/sware/#clndisk

Hierna kan je gewoon ccleaner gebruiken, en je zal zien dat je niets meer kan vinden dan.
Wel dan ALLES ook je prullenbak reinigen met ccleaner met veilige schoning.

Als je daarna defragmenteerd, in veilige modus, zullen ook de meeste bestanden niet meer te recupereren zijn, dat progje leest de ingangen op de sectors, terwijl het besturingssysteem ze uit de MFT haalt.

O&o b.v. neemt ook de vrije ruimte mee, zodat al die verwijzingen ook weg zijn.

Je kunt er ook een paar films opzetten, is het ook overschreven, alhoewel een echt goed recovery programma toch meestal nog wel wat vind, maar dan is het meestal niet meer leesbaar.

Hoe defragmenteer je in de veilige modus in WinXP ?

Opstarten in veige modus en dan defragmenteren. :D

Tijdens het opstarten op F8 drukken. :)

Quote : Installeer Clean Disk Security en gebruik de optie "clean standard free space" , zeker als je hem insteld op meerdere passes (guttman 35 passes wordt gebruikt door de amerikaanse inlichtingen diensten) dan is er echt niets meer terug te vinden.

Dit werkt echt, inderdaad niets meer terug te vinden. NIS-7 passes is overigens al ruim genoeg.
Thanks. Nu kan je 'n oude PC pas bij het grofvuil plaatsen ;-)

Als je een PC bij het grof vuil wilt plaatsen, kun je ook de hdisk eruit halen en op zolder leggen.
Kun je later altijd nog wat lol aan beleven. (Toekomstige nostalgie).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan