Na verwijdering Buma politie virus geen bureaublad pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2012
Hoi,
Ik had het buma stemra politie vergrendel virus en ik hem hem verwijderd nu kan ik weer op mijn pc, maar ik kan niks met mijn bureaublad als ik op rechtermuisknop klik dan komt er geen menu of iets dergelijks te staan en mijn bureaubladpictogrammen zijn ook weg mijn vraag is dus hoe ga ik dit fixen?

Alvast Bedankt,

Gr ricker

Laatst bewerkt:
Dit klinkt alsof Windows Verkenner niet is geladen. Druk CTRL+ALT+DEL, kies Taakbeheer starten, ga naar Bestand > Nieuwe taak (Uitvoeren...) en voer EXPLORER.EXE in. Werkt dat?

N.B.: Ik neem nu aan dat u Windows Vista of 7 gebruikt. In Windows XP verschijnt Taakbeheer direct na het indrukken van CTRL+ALT+DEL.

Laatst bewerkt:
scan je pc is met malwarebytes Antimalware en laat ons is zien wat je logfile te zeggen heeft erover aub?

Laat Windows de beveiligde systeembestanden vervangen wanneer die niet origineel zijn met de opdracht sfc /scannow en met de Windows DVD of CDRom klaar om in te voeren.

Hier is de pagina van de Kaspersky Boot CD die dit soort virussen bevechten kan. In de Helpmij Nieuwsbrief van deze maand wordt een andere boot CD besproken. Ook hiervoor download je een "disk image" bestand maar die heeft een extra update bestand dat je op een USB stick moet zetten en het programma eerst moet laten vinden. http://support.kaspersky.com/viruses/solutions?qid=208285998

Kijk daarna eens in de Logboeken of die misschien uitsluitsel geven over een fout. Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken. Bij XP rechts klikken op de fout en Eigenschappen kiezen, bij Vista aangepaste weergave.

Laatst bewerkt:
! Heel simpel dit is bijna standaard!

1. klik met je rechtermuisknop op je bureaublad!
2. Hou je muis op "beeld".
3. Klik op "bureaublad pictogrammen weergeven" (het is de op 1 na onderste!)
4. Alles is klaar er is geen stap vier!
5. Laat maar er is ook geen stap 5!

Dit werkte tot nu toe bij iedereen! Bij sommige mensen kan je zelfs gewoon even dubbelklikken op je bureaublad!

P.S. het heeft niks met een virus te maken!

gast0230, als Windows Verkenner niet is geladen zal dat niet werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
reactie

heel even, hij zegt dat zijn bureaubladpictogrammen weg zijn, dat betekent dat hij wel op zijn bureaublad komt en dus moet windows verkenner wel geladen zijn! + had het zelf ook! :D

gast0230, als het bureaublad verschijnt, dan wil dat niet zeggen dat ook Windows Verkenner geladen is. Windows Verkenner verzorgt namelijk slechts de taakbalk en bureaubladpictogrammen. Het bureaublad wordt samen met de shell geladen.

Laatst bewerkt door een moderator:
reactie

Ja dat klopt maar hij kan wel de taakbalk enzo gebruiken dus is het niet wiondows verkenner, en laat hem dit nou eerst maar proberen.

P.S. Taakbalk kan je ook laten verdwijnen als je wilt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan