Na verwisselen videokaart geen leven meer in PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazovicpsv

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hallo,
Ik heb gisteren mijn pc opengemaakt en mijn HD2600PRO verwisseld voor een HD4850. Wat ik toen nog niet wist, is dat deze veel meer verbruikt en zelfs een extra 6pin nodig heeft. Dat wist ik dus niet, en hoppa, nieuwe erin gedrukt, pc opgestart. Geen beeld en 4850 draait als een gek. Ik zet de pc uit en doe mijn HD2600PRO er maar in. Zet de Pc aan en aj, geen piepjes meer, beeldscherm heeft geen zin(no signal) en dat was het. Geen bios, geen piepjes meer, niets.
Even wat gerommelt, hoera, mijn hd2600pro doet het weer. Windows opstarten.... Kan niet. Startup Repair doet het niet meer en bij het kiezen van W7 x64 start de pc rustig opnieuw op.
Nu, geen piepjes meer, geen beeld meer.

Kan het zijn dat het plotstelinge vermogen van de 4850 iets heeft kapotgemaakt?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
PC hoort niet te booten zonder de extra voeding, want meer dan 75 watt kan er gewoon niet door het PCI-e slot. Andere voeding al geprobeerd?

Nee, heb ik niet, ben nog maar 15 en heb dus niemand die er of wat van snapt of er eentje uitleend. Het is BTW een Corsair 400W

UPDATE
Ik heb 1 ram stick eruit gehaald en nu hoor ik 2 piepjes, maar heb MET videokaart en -1 RAM nog steeds geen beeld, maar wel 2 piepjes.

update2: Ik heb ze dus weer omgewisseld, en nu hoor ik weer niets.

Laatst bewerkt:
De Corsair 400W zou die HD4850 gewoon aan moeten kunnen. Zoveel mogelijk loskoppelen van de PC. Dus booten zonder geheugen, hardeschijven, alleen videokaart als je geen onboard hebt. CPU natuurlijk wel laten zitten.

Ik ga dus alles eruit halen? Al het RAM, GPU, HDD? En ik moet dus piepjes zien te krijgen...

videokaart is er uit. RAM is er uit. HDD ontkoppeld, CPU en koeling laten zitten. Ik krijg nu één lange piep. De piep is oneindig tot ik de pc uitzet via achterknop.

Laatst bewerkt:
Even bij het begin beginnen. wat is het moederbord / cpu. heb je onboard video? heb je een bios reset uitgevoerd? Natuurlijk kan er altijd iets kapot zijn, maar ik neem aan dat je netjes de spanning eraf hebt gehaald en dergelijke toen je de kaarten wisselde?

De corsair 400 voeding zou de extra voeding aansluiting voor de 4850 moeten hebben en inderdaad prima de load aan moeten kunnen.

Nu heb ik wat samsung ram erin gezet dat langzamer is maar wel compatibel is. Deze kunnen niet kapot zijn, en toch geen piepjes en geen beeld.
Nu houdt ik twee dingen over:
-voeding
-moederbord

Hoe kan ik deze testen?

wampier,
Het is een MSI P6NGM
Quad Core Q6600 2.8 GHz.
Onboard doet het ook niet? Geen beeld met onboard dus.
Volgens mij haalde ik er in het begin de spanning netjes af, maar later, naarmate ik steeds pissiger werd, ben ik dit bij het weghalen van de huidige, en het verwisselen van de RAM vergeten. De PC stond dat gewoon uit, maar niet uit het stopcontact, en soms wel uit met de aan-uit op de achterkant.
Met dit nieuwe ram gaat de pc na ong. 20 seconden automatisch uit trouwens.

Zucht... je moet de onderdelen testen in een andere PC, werkt dit dan is het het moederbord. Je kan verder niks testen zolang je de onderdelen los van elkaar niet kan testen.

Probeer voor het beeld eens een andere PCI-e 6 pins op je videokaart te doen. Toen ik mijn HD4850 erin deed had ik in het begin ook geen beeld, totdat ik een andere 6 pins erop zette en voila :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan