Na virusmelding geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToffePeer

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Berichten
32
Beste mensen,

Na een bepaalde virusmelding kan ik geen websites meer laden met mijn browsers (IE en Chrome) op één computer binnen ons netwerk. Ik weet helaas niet precies om welke virusmelding het precies gaat, aangezien ik niet ter plekke was toen het gebeurde, maar zeer waarschijnlijk gaat het om een detectie van AVG of Windows Firewall.

Na een scan met Malwarebytes en AVG werden er inderdaad meerdere threats gesignaleerd en deze heb ik gelijk verwijderd. Alles lijkt nu weer schoon te zijn, maar ik heb sterk het gevoel dat iets met de instellingen van mijn browser heeft geklooit, aangezien deze dus niet meer werken.

Er lijkt gewoon een internet / netwerkverbinding aanwezig te zijn op de computer, dus het ligt volgens mij niet aan het netwerk of de router (de andere computer binnen het netwerk werken gewoon). Ik heb ook al gekeken of ik wel online kan komen indien ik Windows Firewall of AVG uitzet, maar ook dan werkt het niet, dus het lijkt er niet op dat deze programma's de internettoegang blokkeren.

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb geen idee meer wat ik nog meer kan proberen. Alvast enorm bedankt!
 
Internet Explorer terugzetten naar standaardwaarde :
Extra >> Internetopties >> Geavanceerd >> Opnieuw instellen
 
Bedankt voor je reactie. Helaas doet IE het nog steeds niet na het opnieuw instellen. Iemand een idee waar dit verder nog aan zou kunnen liggen?

Alvast enorm bedankt voor alle hulp! Het zou superfijn zijn als ik internet weer aan de praat kan krijgen.
 
Gaat is naar Task Manager? ( Control + Alt + Delete Tegelijk )
kijk bij Processen, en kijk of je daar programma's ziet staan, waar jij van denkt wat is dat of dat hoort hier niet.
Bijv: namen waar geen beschrijving bij staat.
en zet die is hier neer.

Kijk ook ff bij toepassingen.
-------------------------------------------------
en worden er tabbladen geopent als je naar IE of chrome gaat?
 
Sorry voor de late reactie. Ik was even vergeten dat ik mijn vraag hier had gepost. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want het probleem is helaas nog steeds niet opgelost.

Ik heb ondertussen al heel wat geprobeerd (browser terug naar standaardinstellingen / AVG opnieuw (de)installeren / registers gecontroleerd op achtergelaten avg dingen / AVG pc tune die registers nog eens checkt / nieuwe virusscanner / malware scan), maar niks heeft nog geholpen.

Ter verduidelijking, ik krijg de volgende schermen bij IE en Chrome:

Bekijk bijlage 114255
Bekijk bijlage 114257

Zoals jullie suggestie heb ik ook taakbeheer bekeken en gescant op vreemde dingen. De processen zeggen mij eerlijk gezegd niet zoveel, dus ik heb ze even allemaal gekopieerd. Wellicht zien jullie iets verdachts!

Toepassingen:

-

Processen:

BJMYPRT.EXE (Canon My Printer)
conime.exe (Console IME)
csrss.exe (-)
DVDAgent.exe (HP DVDSmart Resident Program)
dwm.exe (Beheer van bureaubladvensters)
ehmsas.exe (Media Center Media Status Aggregator Service)
ehtray.exe (Media Center Tray Applet)
explorer.exe (Windows Verkenner)
hpsysdrv.exe (hpsysdrv)
jusched.exe (Java ™ Update Scheduler)
OpWareSE4.exe (OCR Aware)
rundll32.exe (-)
rundll32.exe (Windows-hostproces (Rundll32)
sidebar.exe (Windows Sidebar)
taskeng.exe (Taakplanner-engine)
taskmgr.exe (Windows Taakbeheer)
winlogon.exe (-)
wmpnscfg.exe (Toepassing voor configuratie van Windows Media Connect)

Sommige processen komen en gaan (bijvoorbeeld ieuser.exe)

Het valt me nu trouwens op dat ik csrss.exe niet kan beëindigen. Taakbeheer geeft een error en zegt dat het proces niet beëindigd kan worden. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben of is dit gewoon een systeemproces wat altijd moet blijven draaien?

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost!

In veilige modus kwam ik erachter dat er een instelling bij Chrome verkeerd stond mbt de proxy server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan