Na virusmelding werken browsers niet meer (ik heb wel gewoon verbinding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToffePeer

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Beste mensen,

Na een bepaalde virusmelding kan ik geen websites meer laden met mijn browsers (IE en Chrome) op één computer binnen ons netwerk. Ik weet helaas niet precies om welke virusmelding het precies gaat, aangezien ik niet ter plekke was toen het gebeurde, maar zeer waarschijnlijk gaat het om een detectie van AVG of Windows Firewall.

Na een scan met Malwarebytes en AVG werden er inderdaad meerdere threats gesignaleerd en deze heb ik gelijk verwijderd. Alles lijkt nu weer schoon te zijn, maar ik heb sterk het gevoel dat iets met de instellingen van mijn browser heeft geklooit, aangezien deze dus niet meer werken.

Ik heb de browsers 'opnieuw ingesteld' naar de standaardwaarden, maar dit verhelpt het probleem helaas niet. Ik heb ook al gekeken of ik wel internetsites kan laden indien ik Windows Firewall of AVG uitzet, maar ook dan werkt het niet, dus het lijkt er niet op dat deze programma's de internettoegang blokkeren. Er is tevens gewoon een internet / netwerkverbinding aanwezig op de computer, dus het ligt volgens mij niet aan het netwerk of de router (ik kan bijvoorbeeld wel gewoon mijn virussoftware updaten en de andere computer binnen het netwerk werken ook gewoon).

Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb geen idee meer wat ik nog meer kan proberen. Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

Een werkende oplossing is reeds meerdere keren besproken, de AVG versie schijnt op 1 of andere manier site te blokkeren, het enige wat helpt is AVG volledig te verwijderen ook all dll's en register sleutels weg halen, een andere virus scanner te downloaden en opnieuw beginnen.

grtjs jjw

Sorry, ik wist niet dat het al eerder besproken was. Ik ga het zo gelijk proberen! Dank!!

Oke, ik heb ondertussen AVG eraf gehaald inclusief alle quarantine files, maar het probleem is helaas nog steeds aanwezig.

Je geeft aan dat ik ook alle dll's en register sleutels moet verwijderen. Gebeurt dit gelijk bij het verwijderen van AVG via de gebruikelijke manier (configuratiescherm/ programma's en onderdelen / verwijderen) of moet ik dit nog apart doen?

Indien dit eerder is besproken zou ik ook een link naar het juiste topic waarderen (ik kan het zelf niet vinden).

Alvast bedankt!

HIER hadden we een soort gelijk verhaal. En zo waren er wel wat meer posten ook op andere forums.

Je zult handmatig alle dll's moeten verwijderen die maar enig sinds met AVG te maken hebben en dit geld ook voor het register. Als alles weg is herstart je de pc en hopelijk werkt dezelfde truc ook voor jouw.

grtjs jjw

Bedankt voor je nieuwe reactie en de link!

Ik kon zelf in het register geen overbodige DLL's vinden waarvan ik het vermoeden had dat ze met AVG te maken hadden, maar ik heb met CCcleaner wel één overbodige registersleutel van AVG kunnen vinden en verwijderen (en nog wat overbodige dingen van andere programma's). Maar internet werkt nog steeds niet :(

Zou het kunnen helpen om AVG nog eens opnieuw te installeren en dan weer opnieuw te verwijderen inclusief alle DLL's? Dat is het enige wat ik nog kan verzinnen.

Kan ik nog iets anders proberen? Bedankt voor je hulp zover!

ja dat zou je kunnen proberen, ik moet zelf ook toe geven, heb nu een aantal keren AVG bij mensen geïnstalleerd en zelf nog nooit problemen gehad. Ik kwam op de AVG gedachten daar het veel op die andere problemen leek.
Probeer het en kom er achter. Daarna kijken we wel weer verder.

grtjs jjw

Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Ik heb de nieuwe AVG 2011 geinstalleerd, maar daardoor was het probleem nog steeds niet verholpen. Ik heb verder met CC cleaner alle registers en aanverwante zaken gecheckt en ook met AVG tune up heb ik nog is alles gecheckt. Deze programma's vonden wel veel fouten (die nu zijn opgelost), maar ik kan nog steeds m'n browsers niet gebruiken terwijl ik wel gewoon verbinding heb. Hij geeft elke keer aan dat er iets met een proxy server is, maar die heb ik helemaal niet ingesteld. Erg vreemd!

Ik wilde eigenlijk gewoon de computer dan maar herstellen, maar ik kwam erachter dat de aanwezige herstelpunten allemaal van slechts enkele dagen terug zijn, terwijl het probleem zich al veel langer voordoet! Blijkbaar heeft windows vista standaard ingesteld dat herstelpunten snel weer verwijderd worden. Dus dat lijkt ook geen optie meer.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Alvast Bedankt!!! Ik wil het heel graag oplossen.

Excuus, ik weet even geen oplossingen meer. Ik hoop dat andere nog wat kunnen bedenken.

grtjs jjw

Probleem is opgelost!

In veilige modus kwam ik erachter dat er een instelling bij Chrome verkeerd stond mbt de proxy server.

Dus.... Daar hebben we natuurlijk nooit bij stil gestaan haha.
Ben blij dat het opgelost is :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan