Na vista ook een xp installatie instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit de 2e

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Nu Vista erop staat wil ik er toch weer een xp installatie bij. Helaas wist xp alle vista bootbestanden. Gelukkig kreeg ik die weer gerepareerd met de vista dvd.
Helaas krijg ik xp niet geinstaleerd omdat hij (na het kopieren van xp bestanden) automatisch alleen de vista partitie pakt omdat dat de active partitie is op dat moment, waardoor xp niet verder kan installeren.
Na wat gegoogle lijkt het makkelijker vista na xp te instaleren. Ik wil het juist andersom.
Is dat uberhaupt mogelijk?

Jaha.. Van lager naar hoger is altijd makelijker.
In oude situaties kon je simpelweg de boot.ini aapassen. Vista werkt anders, die gebruikt de boot manager.
Zoek eens op google en probeer daar een oplossing voor te vinden.

Is nog niet zoveel voor te vinden natuurlijk..

(in de tussentijd zal ik eens kijken wat ik voor je kan vinden)

En in de tussen tijd tot er een oplossing is gevonden.

Installeer XP op aparte schijf,wel de kabels van de HD waar vista opstaat er af halen.
Dan kan je steeds wisselen.

Hallo

Volgens mij heb .je het vekeerd om gedaan.
En staat er ook in alle Microsoft omschrijvingen.
Altijd met het oudste OS beginnen.

Misschien is er een oplossing.
Maar het zit er dik in dat als je allebei de OS wilt gebruiken.
Je eerst XP moet installeren.
En dan Vista.
Dan word er ook een keuze menu gemaakt.

vr groet

Ik heb een bestaande vista partitie. Die wil ik graag behouden omdat het me nogal wat moeite gekost heeft alles compatible te krijgen. Nu wil ik er een xp bij hebben om de programma´s die niet compatible zijn er op te kunnen gebruiken zoals mijn scanner, en enkele spellen die ik niet onder Vista kan gebruiken. Een behoorlijke afgang van Micro$oft dat ze daar niet even een duobootfix voor schrijven.:mad:

Laatst bewerkt:
Progje ervoor.

Waarom zouden ze doen, dan?, het is de opvolger van XP, die je dus i.p.v. XP zou moeten draaien, dus daar hebben ze geen enkel belang bij, het is een commercieel bedrijf, niet om jou te helpen, maar om centjes te verdienen.

Dank je, ik ga eens kijken of ik uit de engelstalige handleiding kom :thumb:

En in de tussen tijd tot er een oplossing is gevonden.

Installeer XP op aparte schijf,wel de kabels van de HD waar vista opstaat er af halen.
Dan kan je steeds wisselen.

Beetje computer heeft een biosbootmenu, kun je het daarin regelen, werkt prima hier, werk er nu mee.:rolleyes:

Op dezelfde schijf krijg ik nimmer xp naast vista. Ook als ik niet formateer, en direct doorga met instaleren van xp dan moet de pc ff opnieuw opstarten na het kopieeren van de instalatiebestanen, alvorens xp geinstaleerd kan worden....

Maagoe, ik zal morgen je programmaatje eens verder bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan