Na volledige 2e herstart blijft de PC uiteindelijk hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert01

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Beste helper,
Het probleem van mijn pc is dat ik bij het opstarten daarvan een melding kreeg van Norton 360:
‘’Norton 360 has encountered an internal problem. Would you like to fix it?” (10014, 4001).

Vervolgens krijg ik het volgende hulpprogramma aangeboden:
STEP 1 DELETE TEMPORY FILES
1. Run a tool to delete the tempory files

RUN IT NOW <enter>
(Deze actie uitgevoerd)
2. After the tool runs, restart the computer
(Ook dit uitgevoerd en toen begonnen de problemen)

Het beeld ging op zwart en de pc begon aan een herstart. Dit ging geheel door, maar toen hij klaar daarmee klaar was, volgde er weer een herstart. Na deze herstart kwam het BUREAUBLAD niet verder dan een vage werkbalk onderaan, waarin hij bleef hangen.
De Start-knop is dus dan niet meer zichtbaar en ook alle andere knoppen worden daarop niet zichtbaar. Programma’s zijn ook niet opstartbaar.
Probleem is nu dat de rest van de aangeboden stappen, die ik hieronder nader zal noemen, niet kan uitvoeren.
De einige resterende mogelijkheid was de kale Veilige modus waarin ik STEP 2 geheel heb kunnen uitvoeren; de “Startup type” stond inderdaad op handmatig. En een van de vier overigen stoind ook op handmatig. Goed deze staan nu allemaal op Automatisch. Helaas blijft het probleem als vanouds: Na een volledige opstart, gaat het beeld op zwart en komt er weer een herstart die blijft hangen zioals eerder beschreven.
STEP 2 ziet er als volgt uit:
Start Symantec services
1. Do one of the following depending on your operating system:
. For Windows XP: Click START> RUN (voor mij van toepassing)
2. In the Run dialog box, type the following text: SERVICES.MSC
3. Click OK.
4. In the Services dialog box, in the Name column, double-click COM HOST.
5. To the right of Startup type, verify that Automatic appears. (was aanwezig)
6. To the right of Service Status, verify that Started appears. If the Service Status is not started then click START.
7. Click OK.
8. Repeat lines 4 through 7 for each of the following services:
. Symantec Event Manager (You may ignore this item if you are unable to find it in the list of services)
. Symantec Settings Manager
. LiveUpdate Notice Service (You may ignore this item if you are unable to find it in the list of services)
. Symantec Core LC
9. Close the Services window.

Om nu STEP 3 (de laatste stap) uit te kunnen voeren moet ik Norton 360 uitvoeren en verbinding maken met internet.
Welnu, dit is niet mogelijk: ik kan alleen Veilige modus kaal opstarten en daarbij dus geen verbinding maken met internet. Als ik normaal opstart val ik terug in het eerder genoemd probleem. Ook een systeemherstel naar een vorige datum lukt niet.
STEP 3 RUN LiveUpdate
1. Start Norton 360.
2. Click TASKS.
3. Click CHECK for UPDATES.
4. Run LiveUpdate agin until you see the message there are no more updates available.
5. Restart the computer if promted.

Tot zover mijn probleem en de toelichting op het probleem.

Mijn systeem is Windows XP Professional.

Ik hoop dat iemand mijn probleem onderkend en raad voor mij weet.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

M.vr.gr.
Gert01

Info

Beste,

Eerst nog een vraag: het programma dat gestart word is dat van Norton?
De symptonen lijken in dat geval verdacht veel op een virus dat Norton heeft aangetast;
anders lijkt het mij raar dat windows blokeert door Norton, probeer eens de volgende stappen:
-Maak een back-up (als het een virus is moet je data veilig staan)
-Start op in veilige modus en verwijder Norton antivirus (start => programmatoegang en -instellingen => Programma's wijzigen of verwijderen => zoek Norton in de lijst en klik op verwijderen)
-Lukt dit niet probeer dan ook eens het volgende: start op in veilige modus en ga naar start => uitvoeren => typ hier "msconfig" zonder aanhalingstekens en klik op enter => vink het bolletje voor "selectief opstarten" aan => ga naar het tablet opstarten => vink hier zoveel mogelijk programma's uit
-Lukt dit weer niet probeer dan dit eens: Druk tijdens het opstarten op F8 en je krijgt een lijst te zien, selecteer in deze lijst "laatst bekende juiste configuratie " en klik op enter

Veel succes!:thumb:
Groeten Nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan