Na vullen blijft toch leeg aangeven Canon pixma mp500

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariner

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Ik heb 3 cartridges (Y,M,C) van mijn Canon Pixma MP500 laten navullen bij InkClinic. Printer gaf aan dat ze leeg waren en dat waren zij ook.
Nu zij gevuld zijn blijf ik toch steeds het bericht krijgen dat zij lee zijn en kan ik niet printen.
Ook als ik een test of reiniging s optie kies, lukt het niet want ik krijg steeds de melding dat de inkt op is.
Heb de cartridges al een paar keer erin en eruit gehaal, goed vast gedrukt, maar allemaat geen resultaat.

Wie kan mij helpen/adviseren?
mariner:confused:

Laatst bewerkt:
Dit is altijd het geval en zover ik weet is er niets aan te doen.
Het heeft te maken met dat soort van chipje dat erop zit die weet dat hij leeg is en weet niet dat hij is bijgevuld.

Je kan wel gewoon printen hoor!
Je moet de berichten gewoon negeren.

Sommige grote navulcenters zijn in staat de chip te resetten.... maar de "winkel op de hoek" zal daar de spullen niet voor hebben.... deze generatie cartridges zijn erg "hardnekkig", Canon dwingt je zo gewoon om hun dure handel te kopen..... Als je 5 seconden op de stop/reset knop gaat hangen, wordt het inktmeet systeem uitgeschakeld, maar dan moet je zelf het inktlevel in de gaten blijven houden.....

Ok bedankt,
heb intussen via zoeken wat tips gezien. Diversen ervan geprobeerd maar aanvankelijk geen resultaat. Ik kon trouwens niet printen. Telkens als ik een print opdracht gaf kreeg ik de fout melding dat er cartridges leeg waren die vervangen moesten worden.
Uiteindelijk na vele malen printer aan/uit, print test document en nog wat andere tips uitgevoerd te hebben kon ik ineens weer printen, had geen leeg inkt alarm op de printer enfin alles lijkt weer normaal. Hoop maar dat het zo blijft, zal wel geen melding meer krijgen als er werkelijk een cartridge leeg is, denk ik.
mariner:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan