Na w7 update niets meer kunnen openen: alle bestanden,internet etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinki3

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Beste helpmij,

Ik zit nu met een groot probleem. Gisteravond heb ik mijn pc uitgedaan, maar hij moest nog even windows updaten zegt hij voordat hij gaat afsluiten.
De volgende dag toen ik de pc opstartte wou niets meer openen. Msn kan ik niet eens afsluiten en ik kan niet eens meer op internet.
Toen ben ik tot conclusie gekomen om op veilige modes te proberen. Op veilige modes kan hij internet in iedergeval wel openen. Maar hij deed het toch niet en kreeg de volgende error ( wat ik ook kreeg bij een bestand openen:

Deze webpagina is niet beschikbaar

De webpagina op http://www.google.nl/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webaddress.\
Fout 1337 (net Err_name_resolution_failed) onbekende fout

Ik heb verschijnende dingen geprobeerd wat ik heb gevonden via google. Maar daarmee moet je bestanden en/of internet openen. En dat kan ik niet.

Graag snel een berichtje, want ik heb gelezen dat dit ook een mylware/virus was? Maar hoe kan dat dan, want dit is gewoon een automatische internet update en niet zelf geupdate ergens vandaan.

Hoe moet ik dit doen dan als ik geen bestanden kan openen? op veilige modes werkt internet namenlijk niet door dit probleem.

Laatst bewerkt:
Jij hebt duidelijk DDR2 erin geprikt of in een niet ondersteunde moederbord ingeprikt ja had eerst moeten zoeken of je het wel erbij kon prikken

Daar snap ik niet veel van. Ik heb dus een update geinstalleerd die niet bij mijn computer past. Hoe los ik dit op dan? Want ik ga er op uit, als ik een legale w7 koop, als ik die updates installeer dat hij gewon update. En niet ineens alles kapot is omdat die updates niet bij mijn pc horen...

Start eens op in Veilige Modus ( F8).
Ga dan naar systeemherstel en zet een herstelpunt terug toen alles nog ok was.

Heb je dus niet gewacht totdat alles van de update was uitgevoerd of begrijp ik het verkeerd?

Oke, ik zal zo systeem herstel proberen!

Geen idee dat de update goed gelukt is. Ik denk van wel.
Ik had gisteravond, voor het slapen gaan, de computer op afgesloten gedaan, maar hij moest eerst nog updaten. Ik kon afsluiten maar dan update hij niet meer. Ik kies op updaten en begon te slapen. Zo heb ik het altijd al gedaan met updaten. Omdat hij toch automatisch afsluit na het updaten.

gedaan. het systeem herstel is gelukt. Alleen het probleem blijft.:(

Laatst bewerkt:
dit is een probleem. Er is nog geen virus scanner op de pc omdat ik w7 nog niet zo lang erop had. Ik had wel een beveiliging erop ( avg scanner ofzo) maar die werkt als internet het doet zegt hij. Want hij wil niet opstarten.

Hoe krijg ik ooit nu een virusscanner erop? AVG op mijn usb stick plaatsen en op pc doen?

Heb je mijn link wel gelezen?
Maak een opstartbare cd/usb en scan je pc ermee.

Er zijn er meerdere. Dit is er ook 1: https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

Haal deze op een andere pc binnen, maak de cd/usb en scan de "besmette" pc er mee.

Als de pc schoon is, als 1e een virusscanner installeren!!!

Laatst bewerkt:
Oh haha. Over het hoofd gezien. Ik heb de virusscanner op de usb stick gedaan maar mijn 'besmette' pc die reageerd er totaal niet meer op. Ook op 'deze computer' reageert er niet op. :O

1= nee, niet gezien. ( hiervoor deed usb stick wel, maar ook nooit gezien.)
2= Dit kan ik niet doen, reageerd hij niet op.

Extra toevoeging: als ik op "deze computer" ga. Is hij aan het laden. Dat groene balkje gaat naar rechts maar rond 90 % wil hij niet meer verder laden. Als ik verder klik dan zegt hij 'reageert niet meer'. Maar waarschijnelijk kun je hier niets mee. Maar ik dacht zeg het toch maar even.

edit: USB doet het nu ineens wel. na 1 uur lang aan en uit doen. Dus soms doet een ding het. WEIRD! maar hij reageerd niet als hij installeerd. zal even kijken hoe dat moet.

Laatst bewerkt:
Rescue cd of usb stick dien je wel op een andere pc klaar te maken.

Oke, ik heb mijn hele pc gescant. Hij heeft 9 infecties gevonden en ik heb ze allemaal verwijdert.

Er is wel iets verandert. ik kan nu internet opstarten maar hij kan nog niet google/facebook etc. Dan blijft hij alleen maar laden. Ook met ALLE andere dingen is het zo.

Zet nogmaals een systeemherstelpunt terug van voor de besmetting.

Werkt dan nog niet alles normaal is er waarschijnlijk meer beschadigd door het virus en doe je er volgens mij wijs aan te opnieuw te installeren.
Win7 staat er immers nog niet lang op.
Dan wel meteen een virusscanner installeren.

Oke, zal ik doen!

Hoe komt dit gedoe allemaal door die w7 update dan? Iemand heeft dat ik een DDR2 erin had geprikt en dat het daardoor komt. Maar dat is toch belachelijk? Dan zou die update het allang waarschuwen en niet alles automatisch doen.
Een onervaren iemand die controleerd toch ook niet elke script of w/e wat die update heeft. Schiet ik niets mee op want ik er toch geen verstand van:P. Ik vind het maar raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan