Na Windows 7 geinstalleerd geen draadloze netwerk meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gurl123

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
22
Hoi,

Gisteren heb ik Windows 7 geinstalleerd op de HP Pavilion dv6, maar helaas krijg ik geen draadloze netwerk icoontje meer.. Alleen Ethernet icoontje...

Hoe nu verder?

Groet
 
Laatst bewerkt:
Wat 'zegt' apparaatbeheer (configuraiescherm) over de netwerkadapters? Hoeveel worden er vermeld en worden er foutmelding vertoond?
Zie bijgevoegd plaatje:

netwerkadapters.jpg
 
Overigens is dv6 veel te algemeen aangeduid. Zo zijn er (o.a) dv6-7002ed, dv6-2120ed, dv6-6150us, dv6-3243cl etc.

En, behalve naar de volledige type-aanduiding, ben ook ik benieuwd welke apparaten in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) nu geen driver hebben (dus met geel uitroepteken ervoor) en wat er onder Netwerkadapters staat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Overigens is dv6 veel te algemeen aangeduid. Zo zijn er (o.a) dv6-7002ed, dv6-2120ed, dv6-6150us, dv6-3243cl etc.

En, behalve naar de volledige type-aanduiding, ben ook ik benieuwd welke apparaten in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) nu geen driver hebben (dus met geel uitroepteken ervoor) en wat er onder Netwerkadapters staat.

Tijs.

dv6-6150us
 
Lijkt mij glashelder, toch?
Er IS helemaal geen netwerkadapter voor een draadloos netwerk geïnstalleerd en daarnaast mis je nog de nodige andere drivers voor apparaten.
Begin maar eens met de driver CD die je van HP meegeleverd hebt gekregen en installeer alle drivers die je daar voor Win 7 aantreft.
 
Laatst bewerkt:
Je mist nog van alles. Het enige wat je nu hebt dat netwerktoegang geeft is de bedrade verbinding, er is nog niets te zien onder Netwerkadapters dat contact kan maken met wifi.

hier staan drivers voor jouw apparaat, Windows 7.

Jij moet je richten op (in deze volgorde installeren):
sp55095.exe (chipset driver)
Daarna alles wat onder Driver-Netwerk staat (zijn 10 drivers, je merkt vanzelf wel aan Apparaatbeheer welke ervan geholpen heeft, want Ethernet adapter zou moeten verdwijnen als zonder driver en (onder de juiste naam) terug moeten komen onder Netwerkadapters).

De rest kun je evt. daarna nog downloaden en installeren.

Succes,

Tijs.
 
@dnties : zou het voor TS (gelet op zijn vermoedelijke software / hardware kennisniveau) mogelijk handiger zijn om de met de machine meegeleverde Driver CD als eerste te doen? Idd. te beginnen met de chipsetdrivers daarna de rest van die drivers / software en als de machine daarna weer is opgestart, SP1 van Win 7 te installeren om vervolgens daarna eerst uitputtend naar Windows update te gaan (wel 5 tot 8 keer achter elkaar) om tot slot de eventueel nog aanwezige uitroeptekensproblemen op te gaan lossen?
 
Laatst bewerkt:
je mist nog van alles. Het enige wat je nu hebt dat netwerktoegang geeft is de bedrade verbinding, er is nog niets te zien onder netwerkadapters dat contact kan maken met wifi.

hier staan drivers voor jouw apparaat, windows 7.

Jij moet je richten op (in deze volgorde installeren):
sp55095.exe (chipset driver)
daarna alles wat onder driver-netwerk staat (zijn 10 drivers, je merkt vanzelf wel aan apparaatbeheer welke ervan geholpen heeft, want ethernet adapter zou moeten verdwijnen als zonder driver en (onder de juiste naam) terug moeten komen onder netwerkadapters).

De rest kun je evt. Daarna nog downloaden en installeren.

Succes,

tijs.

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr bedankt. Het is gelukt.
 
@gast0225:
Zou inderdaad een goede suggestie zijn om vóór de installatie van de andere drivers die op mijn link te zien zijn te doen (dus na de chipset driver en de netwerk-drivers).

@gurl123: Als winver niets vermeld van SP1 of "Service Pack 1" dan kun je hier Sp1 downloaden voor Windows 7. Klik op Downloaden en daarna (trek met de muis de trekbalk helemaal naar beneden) om de Windows 7 versies van SP1 te zien.
Indien Windows 7 64-bit: windows6.1-KB976932-X64.exe
Indien Windows 7 32-bit (onwaarschijnlijk): windows6.1-KB976932-X86.exe
De juiste versie aanvinken en Next klikken.
[Mogelijk is de 64-bit versie van SP1 hier rechtstreeks te downloaden.]

EDIT: Ik zie zojuist dat het allemaal gelukt is. De verder tips blijven staan voor wat betreft SP1, het herhaaldelijk updaten van Window via Windows Updates en (evt.) het installeren van de overige drivers op de HP-site (excl. de netwerk-drivers en excl. de chipset-driver, want dat is al op orde).


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@gurl123 : en om te voorkomen dat je straks of morgen hier een reply post dat update blijft hangen alvast het volgende:

de 1e keer dat je Win 7 gaat updaten (ook na de installatie van SP1) kan het zomaar 4 tot 12 uur duren (internetsnelheid / processor én vooral denk ik Microsoft afhankelijk) dat update "niets" doet / op 0% blijft staan.)
Geduld, geduld en nog eens geduld. Er komt een moment dat Windows update iets van tussen de 120 en 135 updates meldt en dan begint het updaten.

Daarom de tip: activeer update voordat je naar bed gaat en met een beetje mazzel zijn er 's-ochtends updates binnengelopen.
 
Laatst bewerkt:
Is apparaatbeheer inmiddels volledig uitroepteken vrij of is je wifi verbinding hersteld en heb je daarna apparaatbeheer niet meer 'geraadpleegd' ? (dat maak in nog niet helemaal uit een eerdere reactie van je op)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan